יש לי חבר והוא אחר
החזון של התערוכה היה להציג את השונות שבילדי עם ישראל, להראות שלכל "שוני" כזה יש בעצם "ייחודיות" משלו, להראות שכל דבר ניתן לראות או כ"שונה" או כ"מיוחד" ותלוי ממבט הראיה שלנו, כך תהיה מידת הקבלה או מידת הדחייה שלנו.
אם נקבל את השונה שבינינו, אם נשאיר בצד את הדעות הקדומות שלנו, אז תהיה קבלה חברתית בתוכנו ושכנות טובה.
במרכז התערוכה יעמוד הספר דירה להשכיר ודמויותיו השונות. כל דמות בסיפור דוחה דמות אחרת, הדחייה שלה נובעת מעצם הייחודיות של אותה חיה או מתכונה נרכשת של אותה חיה בגלל נסיבות חיצוניים לה.
הטקסט מאד מתאים למטרת התערוכה כיוון שהוא מראה את ההסתכלות השונה על כל חיה דחויה ובסוף הוא מראה כיצד היונה רואה רק את הטוב שבכל אחת מהחיות (ובעצם מדובר על אותם חיות שבעלי החיים האחרים לא קיבלו); זאת אומרת הכל הוא עניין של הסתכלות.
בנוסף לטקסט המרכזי בחרתי באנציקלופדיות וספרים והם ליוו את הנושא.
המטרה היתה להראות שכאשר מלמדים סיפור לא צריך להיצמד אך ורק אליו אלא ניתן להרחיב אם זה בנושאים מדעיים או אפילו סיפורים נוספים המספרים על הנושאים הנלמדים.
אם נקבל את השונה שבינינו, אם נשאיר בצד את הדעות הקדומות שלנו, אז תהיה קבלה חברתית בתוכנו ושכנות טובה.
במרכז התערוכה יעמוד הספר דירה להשכיר ודמויותיו השונות. כל דמות בסיפור דוחה דמות אחרת, הדחייה שלה נובעת מעצם הייחודיות של אותה חיה או מתכונה נרכשת של אותה חיה בגלל נסיבות חיצוניים לה.
הטקסט מאד מתאים למטרת התערוכה כיוון שהוא מראה את ההסתכלות השונה על כל חיה דחויה ובסוף הוא מראה כיצד היונה רואה רק את הטוב שבכל אחת מהחיות (ובעצם מדובר על אותם חיות שבעלי החיים האחרים לא קיבלו); זאת אומרת הכל הוא עניין של הסתכלות.
בנוסף לטקסט המרכזי בחרתי באנציקלופדיות וספרים והם ליוו את הנושא.
המטרה היתה להראות שכאשר מלמדים סיפור לא צריך להיצמד אך ורק אליו אלא ניתן להרחיב אם זה בנושאים מדעיים או אפילו סיפורים נוספים המספרים על הנושאים הנלמדים.

ביבליוגרפיה על פי הנושאים המודגשים בתערוכה:
כל הביבליוגרפיה הינה מסופרים ישראלים כיוון שהתערוכה היתה אחת מכמה תערוכות שנערכו לכבוד 60 שנה למדינת ישראל.
קבלת השונה/חריגים
1.גפן, י' (1998) הייתי הילד הכי קטן בכתה, בתוך: מירי, ב' (עורכת), שירים שאהבנו ונאהב, תל אביב: ידיעות אחרונות, עמ' 168.
2.דיסקין, ע' (2003) שלושים עמודים על ילד אחד והמון נמשים, ירושלים: מגי.
3.הלמן, ע' (1997). ילדה מיוחדת, תל אביב: עם עובד.
4.וויליס, ג' (2001). רוני צוחקת, תל אביב: ידיעות אחרונות.
5.ויינשטיין, ד' (1998). שמן, בתוך: מירי, ב' (עורכת), שירים שאהבנו ונאהב, תל אביב: ידיעות אחרונות, 100 -101.
6.כהן, ח' (1998). ילד של שוקולד,תל אביב: ספרית הפועלים.
7.נדאל, א' (1979). הנער בעל שתי העינים, תל אביב: רביבים.
8.שיינפלד, א' (1999). אין צפור כזו, קורציפה, תל אביב: שופרא.
כל הביבליוגרפיה הינה מסופרים ישראלים כיוון שהתערוכה היתה אחת מכמה תערוכות שנערכו לכבוד 60 שנה למדינת ישראל.
קבלת השונה/חריגים
1.גפן, י' (1998) הייתי הילד הכי קטן בכתה, בתוך: מירי, ב' (עורכת), שירים שאהבנו ונאהב, תל אביב: ידיעות אחרונות, עמ' 168.
2.דיסקין, ע' (2003) שלושים עמודים על ילד אחד והמון נמשים, ירושלים: מגי.
3.הלמן, ע' (1997). ילדה מיוחדת, תל אביב: עם עובד.
4.וויליס, ג' (2001). רוני צוחקת, תל אביב: ידיעות אחרונות.
5.ויינשטיין, ד' (1998). שמן, בתוך: מירי, ב' (עורכת), שירים שאהבנו ונאהב, תל אביב: ידיעות אחרונות, 100 -101.
6.כהן, ח' (1998). ילד של שוקולד,תל אביב: ספרית הפועלים.
7.נדאל, א' (1979). הנער בעל שתי העינים, תל אביב: רביבים.
8.שיינפלד, א' (1999). אין צפור כזו, קורציפה, תל אביב: שופרא.
שכנות טובה
5.בן דור, ד' (1984). בית משותף, ספורים לפרפר נחמד, תל אביב: הטלוויזיה החינוכית. עמ' 41
6.גולדברג, ל' (1974). הביתן הקטן, תל אביב: ספרית הפועלים.
7.גלברט-אבני , ע' (1992). נסיך אדום, נסיכה כחולה, תל אביב: הקיבוץ המאוחד.
8.סידון, א' (1987). אוזו ומוזו מכפר קאקארוזו, ירושלים: כתר.
קבלה חברתית
8.גוב, ע' (1989). שאול הטרקטור, תל אביב: כנרת.
9.שנהב, ח (1975). מיץ פטל, תל אביב: עם עובד.
דעות קדומות
12.אלקים, ש (ללא ציון שנה). כשהנחש והעכבר נפגשו לראשונה, ירושלים: כתר.
13.לידר, ע' (2005). הצבע בטבע, כפר יונה: ליתם.
ביבליוגרפיה מדעית
14.טיים-לייף : הספרייה הלימודית לילדים (1994) כרך ידידינו בעלי החיים, 52 – 53, 60 – 61.
15.טיים-לייף : הספרייה הלימודית לילדים (1994) כרך חיות בפעולה, 48 – 49.