fbpx

קורסים הייחודיים של רג"ב

הסטודנטית תתנסה בעבודה בתיאטרון ותרכוש כלים יצירתיים לעבודה עם תלמידים. הסטודנטית תוכל לקשר בין תרגילי תיאטרון שונים לבין סוגיות חינוכיות שעולות בכיתה ולהשתמש בכלים שרכשה לצורך התמודדות איתם.
הסטודנטית תכיר את מדיום התיאטרון כאפשרות להוראה והערכה חלופית. 
הסטודנטית תתנסה בכתיבת מערכי שיעור ובהעברתם בפועל בעבודה מעשית ייחודית – בשילוב תיאטרון בהוראה.

חלק משמעותי מאוד מלמידה יעילה קשור לחוויית הלמידהלא רק בלימוד חוויתי אלא שהלמידה עצמה תפנה למוקדים החווייתיים והרגשיים של הלומדים. ככל שחולפות השנים מתברר יותר ויותר שיש צורך לשנות את המדיום הכיתתי של הלמידה הישירה ולפנות לחלקים נוספים.
מטרת הקורס: זיהוי והעצמה של מוקדי חוויה בלמידה השגרתית ופיתוח השיח הרגשי כמנוף פדגוגי, היכרות עם תוכניות מובילי למידה חווייתית, התנסות ושותפות. כל אלה יילמדו על פי בסיס תוכנית ההוראה המתגבשת באולפנת נווה חנה.

במסגרת העבודה המעשית לתוכנית רג"ב אנו מבקשים להעניק לבנות התנסות ייחודית ומעצימה, אשר תקנה להן כלים נוספים על אלה שהן רוכשות במסגרת העבודה המעשית במסלולים השונים. בהתנסות ייחודית זו נקנה לסטודנטיות תוכנית רג"ב כלים של הנחיית קבוצה והתנסות בהנחיית תלמידים שילמדו בעצמם את חבריהם. 

את ההתנסות הייחודית נקיים בבי"ס תתמ"ד נעם הר חומה, בית ספר צומח. הנושאים שיודגשו הם מהנושאים שמאתגרים את החינוך הדתי בשנת תשפ"ב: נושא שנת השמיטה ודמותו של הרב קוק.

קורס זה יפגיש את הסטודנטיות עם מורים בפועל ועם דמויות שעשו דברים משמעותיים בתחום החינוך על גווניו בתחום החינוך בהיבט רחב. המטרה היא לחשוף את הסטודנטיות לדברים משמעותיים וליוזמות והתמודדויות בנושאי חינוך שונים: התלבטויות חינוכיות של נוער כיום כפי שהם משתקפים בעשיה חינוכית בתנועות הנוער, שליחות חינוכית בחמ"ד, יוזמות בחינוך בלתי פורמאלי וגיבוש הנהגה בדרך זו, יוזמת הקמת בית ספר סביבתי במצפה רמון.

וניהולו, חדשנות בהוראת תנ"ך, יוזמות לשינוי מערכת במסגרת הגיל הרך ועוד. קורס זה יהווה בסיס להיכרות עם יוזמות נוספות במסגרת הקורס 'הכרת המעשה החינוכי'.

מעורבות חברתית מבוססת על התנדבות במכללה ועזרה לסטודנטיות במסגרת מערך התמיכה הלימודית במכללה. כל סטודנטית מנחה סטודנטית מתקשה במשך השנה בהיקף של 40 שעות. הסטודנטיות מקבלות תמיכה והנחיה בתחומים שונים הקשורים לתחומים שבהם הן עוזרות: אסטרטגיות תמיכה בלשון, אנגלית, ליקויי למידה ותקשורת.

במהלך הקורס הסטודנטית תכיר את יסודות החשיבה המערביים, מקורותיהם והתפתחותם במהלך שנות קיומו של המין האנושי. בין הנושאים שיילמדו במסגרת העת העתיקה: המיתולוגיה, הפילוסופיה הקדם סוקרטית והבתר סוקרטית וערכי תרבות החינוך בעולם והשפעתם על הקוד הערכי המערבי. במסגרת העת החדשה נלמד על התפתחות הפילוסופיה המודרנית על ענפיה השונים והשפעתה על כל תחומי התרבות האנושית המערבית. בנוסף לכך נלמד על יסודות התפיסה הפוסט-מודרנית והשפעתה על עולם החינוך בימינו בכלל ועל עולם החינוך הדתי בפרט.

הסטודנטית תכיר את מושגי היסוד של השיח הפוסטמודרני. היא תלמד טקסטים עכשוויים בחינוך ותכתוב עבודה סמינריונית שתבטא יכולת לסכם מאמרים בצורה ביקורתית. במהלך החקר והכתיבה הסטודנטית תיחשף לשיח העיוני והמעשי בהוראה בימים אלה. במקביל תתקיים התנסות בשדה ההוראה שתבחן סוגיות ואירועים הקשורים בנושא הסמינריון ובעולם החינוך כיום ותבוא לידי ביטוי בכתיבת העבודה.

הקורס פותח צוהר להכרת המעשה החינוכי לגווניו. בכל סיור ומפגש נתבונן על הנעשה בשדה החינוך מנקודת מבט אחרת ונכיר דמויות שיש להן גישה חינוכית מעניינת ומשמעותית. נרחיב את המבט על מעשה החינוך וההוראה, נדון במגוון נושאים ונעשיר את החזון שלנו כמו גם את ארגז הכלים שלנו. 

בין בתי החינוך שנסייר בהם: אולפנת דולב לנערות בסיכון, בית הספר הדמוקרטי במודיעין, בית ספר 'אופק' למחוננים, תיכון מקיף אמי"ת בבאר שבע ועוד.

www.efrata.emef.ac.il | אמונה־אפרתה מכללה אקדמית לחינוך ולאמנויות | רחוב בן יפונה, 17, בקעה, ירושלים

גלילה לראש העמוד

אנו משתמשים ב- Cookies כדי לשפר את חווית הגלישה שלך. כדי לקיים את ההנחיות של e-Privacy, עלינו לבקש את הסכמתך להגדיר את ה- Cookies. קרא עוד

שמש של קורונה

לומדים בצל הקורונה

בואו נדבר...

מלא/י את הפרטים ויועץ לימודים יצור איתך קשר בהקדם:

דילוג לתוכן