כל אחת מאיתנו עולם ומלואו- לכל אחת סיפור אישי של גדילה והתפתחות, לכל אחת כוחות ומשאבים, חלומות ואתגרים.
בקורס "תהליכים בצמיחה אישית" נצא יחד למסע של גילוי עצמי וצמיחה. במהלך הקורס נלמד להתבונן פנימה אל תוכנו ולפתח בנו מודעות עצמית לתהליכים, נגדיר יעדים אישיים וניחשף למגוון כלים להתפתחות אישית ומקצועית.
מטרתו של הקורס לבנות בכן בסיס איתן ויציב לעבודה מודעת כתשתית לחוסן אישי ומקצועי.
הקורס יתנהל באופן סדנאי, וישלבו בו כלים מעולם האימון, הדמיון המודרך, הפסיכולוגיה החיובית, עבודה עם ניהול רגשות, מיינדפולנס, חקירת מחשבות מגבילות, שיטת "העבודה", NLP ועוד.
בקורס:
ההתנסות הייחודית תתקיים באולפנת טליה לתלמידות התוכנית "הנני" – תוכנית למנהיגות חברתית, ערכית, חינוכית.
הקורס וההתנסות הייחודית ניתנים בהנחיית אפרת אטיאס
בעולם מבולבל, תוהה ותועה מחד ותורה מסורה בידינו מאידך – יש צורך בחינוך מתוך עומק ומורכבות, בהירות ודיאלוג. בבסיס חינוך שכזה נדרשת היכרות עם עקרונות היסוד של האמונה היהודית והחינוך היהודי, מימי התנ"ך ועד המציאות הפוסטמודרנית.
בקורס "חינוך יהודי בעולם פוסטמודרני":
הקורס ניתן על ידי הרב ד"ר רונן בן דוד.
עולם החינוך הוא עולם מורכב, ובתוכו אין-ספור סוגיות ודילמות מעוררות מחשבה, מחייבות לימוד, היכרות ומבט פתוח, המהוות קרקע ליזמות חינוכית.
בתוך עולם החינוך פועלים אנשים גדולים, בעלי חזון, מעוררי השראה, וקיימות מסגרות חינוכיות מיוחדות שקמו כמענה לצורך ומונחות מתפיסת עולם חינוכית מגובשת.
מידי שנה בתוכנית רום אנחנו מבקשים לצאת אל מרחבי החינוך ל-4 ימים של "מדברים חינוך בשדה".
את הימים המיוחדים הללו בונות בנות שנה ג' עבור כלל בנות התוכנית במסגרת ההתנסות הייחודית שלהן. בתהליך של למידה מבוססת פרויקטים [PBL], בהנחיה ועפ"י מתווה עבודה מוגדר הן בוחרות את הסוגיות החינוכיות שיעמדו בלב כל אחד מהימים, יוצאות למסע של למידה רב-ערוצית, ומתוך כך מגבשות את המקומות שאליהם נגיע, את האנשים שנפגוש, את הסדנאות שבהן נתנסה, ומובילות (במסגרת שעות המעורבות החברתית) מיזמים חינוכיים כמענה לצרכים.
תוכנית הסיורים והמפגשים התלת-שנתית הזו פותחת צוהר לבנות התוכנית להכרת המעשה החינוכי לגווניו, מזמנת התבוננות ביקורתית ורפלקטיבית, ומאפשרת לכל אחת לחזור בשלב חיפוש מקום ההשמה שלה אל המקומות, אל האנשים, אל הגישות, אל היוזמות– ולבחור את הנתיב האישי שלה בתוך המערכת כולה.
הסיורים והמפגשים יתקיימו במועדים שונים על פני השנה, פזורים על ימות השבוע השונים. תאריכים יפורסמו בהמשך.
ימי "מדברים חינוך בשדה" מתקיימים בליווי ובהנחיה של ד"ר אולי ספוקויני עם בנות שנה ג.
קורס זה מניח תשתית מושגית משותפת לכלל העמיתים בתוכנית המצטיינים הארצית של משרד החינוך בתחום המנהיגות החינוכית. הוא סוקר תיאוריות ומושגים בסיסיים קלאסיים בחקר המנהיגות החינוכית בעשורים האחרונים.
הקורס נבנה סביב אתגר חינוכי מאתגרי מערכת החינוך בעת הזו. ההתמודדות עם האתגר מסמנת את אחד מיעדי התוכנית המרכזיים: טיפוח מנהיגים חינוכיים מצוינים, רחבי אופקים ובעלי ראייה הוליסטית, הפועלים כקהילה המשפיעה על איכות ושיפור מתמיד של מערכת החינוך הישראלית.
מטרות הקורס
הקורס יתקיים בסמסטר א' – בארבעה ימים מרוכזים שתאריכיהם יפורסמו בהמשך, ויתקיים במספר מחוזות ומכללות בקבוצות המשלבות בתוכן סטודנטים מתוכניות רום במכללות השונות.
חיים בחברה מגוונת המכילה זהויות ותכונות ייחודיות ושונות של יחידים משמעם פיתוח ערכים של סובלנות, כבוד, ומתן הזדמנויות מתוך אחריות, מעורבות ומחויבות לכלל. מערכת החינוך, כמקום מפגש בין קבוצות שונות, ממלאת תפקיד מרכזי בעיצוב ההוויה הרב-גונית בחברה.
כנשות חינוך – מורות וגננות – חשוב שנהיה מוכנות להתמודד עם כיתות מגוונות, בתי ספר מגוונים, מערכת חינוך רב-תרבותית, מגזרית, מגדרית, המותאמת לכל גוני האוכלוסייה.
מטרות הקורס וההתנסות הנלווית לו הן הבניית דרכי חשיבה והוראה המקדמות לומדים שונים ומאפשרות לכל אחד מהם לבטא את ייחודו ואת הפוטנציאל האישי שלו:
החיים שלנו מתנהלים בין ובתוך מערכות יחסים, ומערכות יחסים באופן טבעי מאותגרות במצבים של אי הסכמה, מחלוקת, קונפליקט – כך בכל מרחבי החיים, וכך במרחב הבית ספרי ובמערכת החינוך בכלל. כאנשי חינוך אנחנו מוצאים את עצמנו לעיתים כצד שלישי הנחשף לשיח עימותי ונדרש ליישוב סכסוך, ופעמים רבות אנחנו בעצמנו צד בעניין.
בקורס "כלים לדיאלוג" המשלב הרצאה וסדנה
הקורס "כלים לשיח מקדם דיאלוג" ניתן בהנחיית ד"ר אולי ספוקויני
את שעות המעורבות החברתית שלהן מקדישות בנות שנה ב לתרומה בתוך קהילת אפרתה וחונכות סטודנטיות במרכז התמיכה המכללתי. חונכות בין שווים היא אתגר והזדמנות. על מנת ללוות את הבנות באתגר זה ולאפשר להן להיות משמעותיות ומקצועיות מתקיים קורס בן שישה מפגשים שמטרתו להעניק להן כלים לסיוע לימודי ולהתמודדות עם קשיים מסוגים שונים – לקויות למידה, הוראת עולים, לימוד בחברותא, תמיכה רגשית ועוד. לצד הלמידה ממומחים בתחומים אלה, בקורס מתנהל דיון רפלקטיבי על ההתמודדות עם האתגרים ועל ההתפתחות האישית של החניכות והחונכות לאורך השנה.
ששת מפגשי ההכשרה והרפלקציה וכל תוכנית המעורבות החברתית במסגרת מרכז התמיכה מתבצעים בהובלתה של סיגל רוט
שיעורי העזר יתואמו בין סטודנטיות תוכנית רום לסטודנטיות מרכז התמיכה לזמן משותף עפ"י נוחיותן.
תהליך הכניסה להוראה הוא תהליך מלווה בחששות רבים, ודורש בירור והכוונה. בסדרת מפגשים קבוצתיים ובליווי אישי אנחנו מבקשים להיות איתכן בתהליך בחירת המקום המתאים לכן: נסייע לכן בבירור השאיפות, נכוון אתכן לשאול את עצמכן את השאלות שיצליחו לעזור לכן להגדיר את עצמכן ואת חפצכן ולפנות לבתי ספר רלוונטיים עבורכן. במפגשים נמפה את בתי הספר, נלמד כיצד כותבים קורות חיים, נערוך סימולציות לריאיון עבודה, נפגוש מנהלי מוסדות שישתפו אותנו בצד השני של שולחן המראיין, ניפגש עם בוגרות תוכנית רום ונלמד מניסיונן, ונקבל הדרכה וידע בכל הקשור לתחום הבירוקרטי הכרוך בכניסה למשרד חינוך. בליווי אישי נדריך גם בעבודה על פי לוח זמנים נכון לפנייה לבתי הספר.
מפגשי ההשמה מיועדים לבנות שנה ג׳ בליווי ד"ר אולי ספוקויני
How can we assist?
See our services