fbpx

מכללת אמונה אפרתה | מכללה אקדמית לאמנויות וחינוך

  • סטודנטים
  • סגל
  • צור קשר
לוגו אפרתה - ללמוד בבית טוב בירושלים
  • אודות
    • אודות אפרתה
    • חזון המכללה
    • דבר נשיא המכללה
    • האמנה האתית של אפרתה
    • לוח השנה האקדמית
    • בעלי תפקידים במכללה
    • חדשות ואירועים
    • המרכז לאגדת חז"ל והוראתה
    • אפרתה בתקשורת
    • איגרת אפרתה
  • תכניות לימודים
    • תואר ראשון ותעודת הוראה
      • מסלולי לימוד
        • מסלולי הלימוד
        • גיל הרך
        • יסודי
        • חינוך מיוחד
        • על יסודי
      • חוגי לימוד
      • לימודי החינוך
      • חטיבת אמנות
      • עבודה מעשית
      • לימודי יסוד
        • מחשבים בחינוך
        • לשון יסוד
        • אנגלית
    • לימודי תואר שני
      • האגדה והוראתה בראייה רב תחומית
      • זיכרון ומורשת
    • הסבת אקדמאים להוראה
      • מידע כללי תכניות הסבה
      • הסבת אקדמאים
      • הרחבת הסמכה
      • מסלול חינוך מיוחד אקדמאים
      • מסלול גיל הרך אקדמאים
      • מסלול על – יסודי אקדמאים
      • על-יסודי אזרחות
    • לימודי השלמה ל-B.Ed
    • לימודי תעודה
      • לימודי תעודה באפרתה
    • תוכניות מיוחדות
      • מדרשת ׳בדרך אפרתה׳
      • רחלא
      • רג"ב – תוכנית מצוינות
      • בשביל ההוראה
      • מלמדים אזרחות
      • מנהלות מעון
    • כניסה להוראה
      • יחידת הכניסה להוראה
      • התמחות
        • על ההתמחות
        • משרות בהוראה
        • מורה חונך
      • קורסים למורות וגננות מתחילות
    • פיתוח מקצועי
  • ספריה
    • יעץ והדרכה
      • יעץ והדרכה
      • סרטוני הדרכה ומדריכים
    • מקורות מידע
      • לחיפוש בקולא
      • מאגרים ומשאבי מידע לפי תחומי ידע
      • סביבות למידה מתוקשבות
      • לקטלוג הקלאסי
      • קטלוגים ארציים
      • למידה בהנאה – משאבי הוראה על פי נושאים
    • מועדים מיוחדים תשפ״ג
    • אודות הספריה
      • אודות הספריה
      • תקנון הספרייה
        • מדיניות השאלה
        • הארכות והזמנות ספרים
        • איחורים בהשאלות
        • השאלה בין ספרייתית
      • כללי התנהגות
      • ציוד אלקטרוני
        • השאלת מחשבים ניידים ומילוניות
        • צילומים, סריקות והדפסות
      • צוות הספרייה
    • כתיבה אקדמית
      • הרישום הביבליוגרפי במדעי החברה (APA)
    • תמיכה בהוראה ובמחקר אקדמי
      • תמיכה בהוראה
      • תמיכה במחקר אקדמי
  • פרסומי המכללה
    • כתבי עת
      • דעת לשון
      • דרך אגדה
      • דרך אפרתה
      • היסטוריה-הגות-ריאליה
    • ספרים בהוצאת המכללה
    • פרסומי סגל המכללה
    • פרסומים בשיתוף המכללה
    • כללים לכתיבת מאמרים בכתבי עת
  • רישום וקבלה
    • למה ללמוד באפרתה?
    • מבצע מלגות נרחב
    • מרכז ייעוץ ורישום
    • שכר הלימוד
    • תנאי קבלה
    • מחשבון לחישוב ממוצעים
    • תוכניות מיוחדות
  • לבית הספר לאמנויות
תפריט
  • אודות
    • אודות אפרתה
    • חזון המכללה
    • דבר נשיא המכללה
    • האמנה האתית של אפרתה
    • לוח השנה האקדמית
    • בעלי תפקידים במכללה
    • חדשות ואירועים
    • המרכז לאגדת חז"ל והוראתה
    • אפרתה בתקשורת
    • איגרת אפרתה
  • תכניות לימודים
    • תואר ראשון ותעודת הוראה
      • מסלולי לימוד
        • מסלולי הלימוד
        • גיל הרך
        • יסודי
        • חינוך מיוחד
        • על יסודי
      • חוגי לימוד
      • לימודי החינוך
      • חטיבת אמנות
      • עבודה מעשית
      • לימודי יסוד
        • מחשבים בחינוך
        • לשון יסוד
        • אנגלית
    • לימודי תואר שני
      • האגדה והוראתה בראייה רב תחומית
      • זיכרון ומורשת
    • הסבת אקדמאים להוראה
      • מידע כללי תכניות הסבה
      • הסבת אקדמאים
      • הרחבת הסמכה
      • מסלול חינוך מיוחד אקדמאים
      • מסלול גיל הרך אקדמאים
      • מסלול על – יסודי אקדמאים
      • על-יסודי אזרחות
    • לימודי השלמה ל-B.Ed
    • לימודי תעודה
      • לימודי תעודה באפרתה
    • תוכניות מיוחדות
      • מדרשת ׳בדרך אפרתה׳
      • רחלא
      • רג"ב – תוכנית מצוינות
      • בשביל ההוראה
      • מלמדים אזרחות
      • מנהלות מעון
    • כניסה להוראה
      • יחידת הכניסה להוראה
      • התמחות
        • על ההתמחות
        • משרות בהוראה
        • מורה חונך
      • קורסים למורות וגננות מתחילות
    • פיתוח מקצועי
  • ספריה
    • יעץ והדרכה
      • יעץ והדרכה
      • סרטוני הדרכה ומדריכים
    • מקורות מידע
      • לחיפוש בקולא
      • מאגרים ומשאבי מידע לפי תחומי ידע
      • סביבות למידה מתוקשבות
      • לקטלוג הקלאסי
      • קטלוגים ארציים
      • למידה בהנאה – משאבי הוראה על פי נושאים
    • מועדים מיוחדים תשפ״ג
    • אודות הספריה
      • אודות הספריה
      • תקנון הספרייה
        • מדיניות השאלה
        • הארכות והזמנות ספרים
        • איחורים בהשאלות
        • השאלה בין ספרייתית
      • כללי התנהגות
      • ציוד אלקטרוני
        • השאלת מחשבים ניידים ומילוניות
        • צילומים, סריקות והדפסות
      • צוות הספרייה
    • כתיבה אקדמית
      • הרישום הביבליוגרפי במדעי החברה (APA)
    • תמיכה בהוראה ובמחקר אקדמי
      • תמיכה בהוראה
      • תמיכה במחקר אקדמי
  • פרסומי המכללה
    • כתבי עת
      • דעת לשון
      • דרך אגדה
      • דרך אפרתה
      • היסטוריה-הגות-ריאליה
    • ספרים בהוצאת המכללה
    • פרסומי סגל המכללה
    • פרסומים בשיתוף המכללה
    • כללים לכתיבת מאמרים בכתבי עת
  • רישום וקבלה
    • למה ללמוד באפרתה?
    • מבצע מלגות נרחב
    • מרכז ייעוץ ורישום
    • שכר הלימוד
    • תנאי קבלה
    • מחשבון לחישוב ממוצעים
    • תוכניות מיוחדות
  • לבית הספר לאמנויות
הפניות ביבליוגרפיות בגוף העבודה
ראשי » ספריה » הפניות ביבליוגרפיות בגוף העבודה

הפניות ביבליוגרפיות בגוף העבודה

לפי שיטת APA מהדורה שביעית
חזרה לתפריט הראשי

תוכן העניינים:

הנחיות כלליות

הפניה למקור של מחבר אחד

הפניה למקור באנגלית של מחבר אחד

הפניה למקור של שני מחברים

הפניה למקור של שלושה מחברים ומעלה

הפניה למקור שהמחבר הוא ארגון

הפניה למקור שני מתוך מקור ראשון

הפניה למספר מקורות המציגים אותו טיעון/רעיון

ציטוט קצר מתוך מקור בגוף העבודה

ציטוט ארוך מתוך מקור בגוף העבודה

דוגמה לציטוט הכתוב בפסקה נפרדת מוזח פנימה וללא מירכאות

מקורות עזר בהכנת המצגת

הנחיות כלליות

  • כתיבת עבודת מחקר נסמכת על מקורות אקדמיים ולא על דעתכם האישית על הנושא אותו אתם חוקרים.

  • המקורות עליהם התבססתם יאוזכרו בגוף העבודה בקצרה ופרטיהם המלאים יופיעו ברשימה הביבליוגרפית בסוף העבודה.

 

ההפניה בגוף העבודה נעשית בשתי דרכים:

  •  אזכור כללי של טיעון/רעיון מתוך מקור
    ברוב המקרים ניסוח הרעיונות או הטיעונים המובאים ממקורות אלה יעשה באופן עצמאי במילים שלכם. המטרה היא להעניק נופך אישי ומקורי לעבודותיכם.

  • ציטוט מדוייק של טיעון/רעיון/ הגדרה מתוך מקור
    רצוי להמעיט בשימוש של ציטוט המקור כלשונו.
    ציטוט קצר יובא במירכאות.
    השימוש נעשה בו בעיקר:  
    *  לצורך ציטוט מדוייק של הגדרה
    *  במידה וקיים צורך לחזק או לבקר טיעון מסויים.
  • אחר כל אזכור יש לרשום הפניה לפרטי המקור: (שם משפחה של המחבר/ים, שנת פרסום)

  • הפניה יכולה להופיע בכל אחד מחלקי המשפט: התחלה, אמצע וסוף.

חזרה לתוכן העניינים

הפניה למקור של מחבר אחד

  • ניתן להוסיף את ההפניה בכל אחד מחלקי המשפט: בתחילתו, באמצעו או בסופו.

בסוף המשפט
…….. (דוידזון, 2018).

כחלק מהמשפט
שטראוס (2020) מצא שכבר בגיל….
או
…כך למשל, ממחקרה של אלן (1987) עולה ש….

טיעון של מחבר המופיע בכמה מפרסומיו
שטראוס טוען במאמריו ש… (שטראוס, 2011, 2018).

חזרה לתוכן העניינים

הפניה למקור באנגלית של מחבר אחד

  • שם המשפחה של המחבר בגוף העבודה יירשם בתעתיק עברי

  • האזכור בסוגריים יירשם באנגלית כפי שרשום במקור

סולומון (2010, Solomon) סבור כי…

ילדים עם אוטיזם, טוען ג'ונסון  (Johnson, 2020), מתקשים…

…(Shussman, 2017)

חזרה לתוכן העניינים

הפניה למקור של שני מחברים

בעברית

  • נרשום את שני שמות המשפחה של המחברים עם ו' החיבור

בסוף משפט

…… (קליין וגבעון, 2001).

בתחילת משפט

שגיא־שוורץ וטפיירו (2008)  מצאו כי…

באנגלית

  • באנגלית נוסיף &

בסוף משפט

… (Denham & Burton, 1999)

בתחילת משפט

לפי מחקריהם של רוז וסמית (Ross & Smith, 2011) אין לראות ב…

חזרה לתוכן העניינים

הפניה למקור של שלושה מחברים ומעלה

בעברית

  • נרשום: שם משפחה של המחבר הראשון ואחרים, שנת פרסום.

בסוף משפט

……. (ברק ואחרים, 2021)

בתחילה/אמצע משפט

ברק ואחרים (2021) מתייחסים לתופעה של…

באנגלית

  • באנגלית נרשום ,.et al

בסוף משפט

…(Corbett et al., 2021)


בתחילה/אמצע משפט

קורבט ואחרים (Corbett et al., 2021) הדגימו כיצד….

חזרה לתוכן העניינים

הפניה למקור שהמחבר הוא ארגון

  • רישום ההפניה בפעם הראשונה בסוף משפט:

… (אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם [אלו"ט], 2020)

  • ברישום ההפניה מהפעם השנייה והלאה נציין רק את ראשי התיבות של הארגון:

… (אלו"ט, 2020)

  • רישום ההפניה בפעם הראשונה כחלק ממשפט: 

הנתונים המוצגים בהתאם לדיווח האחרון שהתקבל מהאגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם (אלו"ט, 2020) מחדדים את הטענה…

  • רישום ההפניה בפעם השנייה והלאה:

אלו"ט (2020) מציגים נתונים המצביעים על…

חזרה לתוכן העניינים

הפניה למקור שני מתוך מקור ראשון

מקור ראשון– הוא הפרסום המקורי בו אנו משתמשים: מאמר, ספר, פרק מתוך ספר, ערך מאנציקלופדיה ועוד. הוא חייב להיות מצויין בגוף העבודה וברשימה הביבליוגרפית בסוף העבודה.

מקור שני – הוא טיעון/רעיון של מחבר המאוזכר בטקסט של מקור ראשון. אין לציין את המקור המשני ברשימת המקורות בסוף העבודה, אלא להתייחס אליו רק בגוף העבודה.

בסוף משפט:

… (בראלי בתוך תדהר, 2016)

[בראלי- מקור משני | תדהר- מקור ראשוני]

בגוף המשפט:

בראלי (אצל תדהר, 2016) פיתח תיאוריה …

או

בראלי (בתוך תדהר, 2016) סובר ש…

חזרה לתוכן העניינים

הפניה למספר מקורות המציגים אותו טיעון/רעיון

  • המקורות יצויינו לפי סדר א"ב בעברית ו ABC באנגלית.

  • בין שמות המשפחה של מחברי המקורות השונים  תעשה הפרדה
    ע"י הסימון נקודה פסיק ;

מהספרות המחקרית והתיאורטית המתייחסת
לאוכלוסיית האוטיזם בתפקוד גבוה נמצא כי…
(בויאר 2009; קמחי ובאומינגר, 2007;
Campbell & Paul, 1994; Mitchel, 2002)

חזרה לתוכן העניינים

ציטוט קצר מתוך מקור בגוף העבודה

ציטוטים קצרים

  • ציטוטים קצרים (עד 40 מילים) וישירים מהמקור יירשמו עם מירכאות.

  • יש לציין בסוגריים את העמוד/ים ממנו הקטע צוטט.

  • לסמן נקודה אחרי הסוגריים.

  • ניתן לקצר את הקטע המצוטט על ידי קטיעתו באמצעות שלוש נקודות (…).

כהן (2007) טוענת כי "ערכו של ההורה נקבע במידה רבה, בעיני אחרים ובעיני עצמו, על פי התמסרותו  ועל פי מידת ההצלחה שלו או שלה כפי שהיא משתקפת באמצעות ההישגים וההסתגלות של הילדים" (עמ' 10).

או

"לצד הערכת מצב ההורות כאתגר, לרוב ההורים יש גם היכולת להפיק משמעות חיובית מההתמודדות ההורית ולייחס לעשייתם לביתם ולפועלם החברתי חשיבות רבה" (סימן-טוב, 2016, עמ' 164).

חזרה לתוכן העניינים

ציטוט ארוך מתוך מקור בגוף העבודה

ציטוט ארוך מ-40 מילים ומעלה

  • הציטוט נכתב בפסקה נפרדת, מוזח פנימה באמצעות ה TAB וללא מירכאות.

  • יש לרשום את העמוד/ים ממנו צוטט הטקסט.

בסוף ציטוט:

… (כהן, 2015, עמ' 65)

חזרה לתוכן העניינים

דוגמה לציטוט ארוך הכתוב בפסקה נפרדת, מוזח פנימה וללא מירכאות

דוגמה לציטוט הכתוב בפסקה נפרדת מוזח פנימה וללא מירכאות

הדוגמה מתוך: מישורי, ע' (2014). מסע החיים עם אוטיזם – סיפור חייהם של הורים. מכון מופ"ת.

חזרה לתוכן העניינים

מקורות עזר בהכנת המצגת

כהן, ז', רביב, ל', אחראי, א' וברנזון א' (עורכות). (נובמבר, 2020). כללי הרישום הביבליוגרפי (תמצית עפ"י כללי APA  מהדורה 7). המכללה האקדמית צפת.
מכללת צפת

סלע, ר' (עורכת). (ח"ת). APA כללי ציטוט ביבליוגרפי. ספריית מכללת סמינר הקיבוצים.
ספרית סמינר הקיבוצים 

חזרה לתוכן העניינים

« פוסט קודם
פוסט הבא »
  • יעץ והדרכה
    • יעץ והדרכה
    • סרטוני הדרכה ומדריכים
  • מקורות מידע
    • לחיפוש בקולא
    • מאגרים ומשאבי מידע לפי תחומי ידע
    • סביבות למידה מתוקשבות
    • לקטלוג הקלאסי
    • קטלוגים ארציים
    • סביבות למידה מתוקשבות
    • למידה בהנאה – משאבי הוראה על פי נושאים
      • ירושלים
  • מועדים מיוחדים תשפ״ג
  • אודות הספריה
    • אודות הספריה
    • תקנון הספרייה
      • מדיניות השאלה
      • הארכות והזמנות
      • איחורים בהשאלות
      • השאלה בין ספרייתית
    • כללי התנהגות
    • ציוד אלקטרוני
      • השאלת מחשבים ניידים ומילוניות
      • צילומים, סריקות והדפסות
    • צוות הספרייה
  • כתיבה אקדמית
    • הנחיות לכתיבת עבודה אקדמית
    • הרישום הביבליוגרפי במדעי החברה (APA)
    • יצירת הפניות וביבליוגרפיה במסמך word
    • זכויות יוצרים ואתיקה
    • שימוש מושכל באתרי אינטרנט
  • תמיכה בהוראה ובמחקר אקדמי
    • תמיכה בהוראה
      • מאגרים ומשאבי מידע לפי תחומי ידע
      • יעץ פרטני עם מידענית
      • זכויות יוצרים ושימוש הוגן
      • הדרכות לקורסים וסרטוני הדרכה
        • סרטוני הדרכה ומדריכים
        • הזמנת הדרכה לקורס
      • הזמנת ספרים לצורך הוראה
      • השאלה בין ספרייתית
      • הזמנת חדר לימוד
      • הזמנת מחשבים ניידים
      • הזמנת אייפדים לחנ"מ
    • תמיכה במחקר אקדמי
      • יעץ פרטני
      • השאלה בין ספרייתית
      • התראות לצורך מחקר
      • ORCID
      • פלטפורמות ליצירת פרופיל חוקר
        • Google Scholar
        • Academia.edu
      • ארגון מידע – Mendeley
      • מדידה והערכה של כתבי עת
        • Scimago
      • Crossref – כלי לאיתור DOI
לייעוץ והרשמה

תוכניות לימוד

  • תואר ראשון ותעודת הוראה
  • לימודי תואר שני
  • הסבת אקדמאים להוראה
  • לימודי המשך
  • כניסה להוראה
  • פיתוח מקצועי
  • לימודי תעודה
  • תוכניות

סרגל ניווט מהיר

  • דף הבית
  • אודות
  • תוכניות לימודים
  • ספריה
  • פרסומי המכללה
  • רישום וקבלה
  • צור קשר
Facebook-f Instagram Youtube

צרו איתנו קשר > כתובת: רח' בן יפונה 17, בקעה, ירושלים | טלפון: תואר ראשון 1-800-800-204 תואר שני 1-800-800-206

כל הזכויות שמורות | נבנה ע"י קידום פלוס

גלילה לראש העמוד

בואו נדבר...

מלא/י את הפרטים ויועץ לימודים יצור איתך קשר בהקדם:

אנו משתמשים ב- Cookies כדי לשפר את חווית הגלישה שלך. כדי לקיים את ההנחיות של e-Privacy, עלינו לבקש את הסכמתך להגדיר את ה- Cookies. קרא עוד

הבנתי !
שמש של קורונה

לומדים בצל הקורונה

לקריאה - לחץ כאן >
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס