fbpx

מכללת אמונה אפרתה | מכללה אקדמית לאמנויות וחינוך

  • סטודנטים
  • סגל
  • צור קשר
לוגו אפרתה - ללמוד בבית טוב בירושלים
  • אודות
    • אודות אפרתה
    • חזון המכללה
    • דבר נשיא המכללה
    • האמנה האתית של אפרתה
    • לוח השנה האקדמית
    • בעלי תפקידים במכללה
    • חדשות ואירועים
    • המרכז לאגדת חז"ל והוראתה
    • אפרתה בתקשורת
    • איגרת אפרתה
  • תכניות לימודים
    • תואר ראשון ותעודת הוראה
      • מסלולי לימוד
        • מסלולי הלימוד
        • גיל הרך
        • יסודי
        • חינוך מיוחד
        • על יסודי
      • חוגי לימוד
      • לימודי החינוך
      • חטיבת אמנות
      • עבודה מעשית
      • לימודי יסוד
        • מחשבים בחינוך
        • לשון יסוד
        • אנגלית
    • לימודי תואר שני
      • האגדה והוראתה בראייה רב תחומית
      • זיכרון ומורשת
    • הסבת אקדמאים להוראה
      • מידע כללי תכניות הסבה
      • הסבת אקדמאים
      • הרחבת הסמכה
      • מסלול חינוך מיוחד אקדמאים
      • מסלול גיל הרך אקדמאים
      • מסלול על – יסודי אקדמאים
      • על-יסודי אזרחות
    • לימודי השלמה ל-B.Ed
    • לימודי תעודה
      • לימודי תעודה באפרתה
    • תוכניות מיוחדות
      • מדרשת ׳בדרך אפרתה׳
      • רחלא
      • רג"ב – תוכנית מצוינות
      • בשביל ההוראה
      • מלמדים אזרחות
      • מנהלות מעון
    • כניסה להוראה
      • יחידת הכניסה להוראה
      • התמחות
        • על ההתמחות
        • משרות בהוראה
        • מורה חונך
      • קורסים למורות וגננות מתחילות
    • פיתוח מקצועי
  • ספריה
    • יעץ והדרכה
      • יעץ והדרכה
      • סרטוני הדרכה ומדריכים
    • מקורות מידע
      • לחיפוש בקולא
      • מאגרים ומשאבי מידע לפי תחומי ידע
      • סביבות למידה מתוקשבות
      • לקטלוג הקלאסי
      • קטלוגים ארציים
      • למידה בהנאה – משאבי הוראה על פי נושאים
    • מועדים מיוחדים תשפ״ג
    • אודות הספריה
      • אודות הספריה
      • תקנון הספרייה
        • מדיניות השאלה
        • הארכות והזמנות ספרים
        • איחורים בהשאלות
        • השאלה בין ספרייתית
      • כללי התנהגות
      • ציוד אלקטרוני
        • השאלת מחשבים ניידים ומילוניות
        • צילומים, סריקות והדפסות
      • צוות הספרייה
    • כתיבה אקדמית
      • הרישום הביבליוגרפי במדעי החברה (APA)
    • תמיכה בהוראה ובמחקר אקדמי
      • תמיכה בהוראה
      • תמיכה במחקר אקדמי
  • פרסומי המכללה
    • כתבי עת
      • דעת לשון
      • דרך אגדה
      • דרך אפרתה
      • היסטוריה-הגות-ריאליה
    • ספרים בהוצאת המכללה
    • פרסומי סגל המכללה
    • פרסומים בשיתוף המכללה
    • כללים לכתיבת מאמרים בכתבי עת
  • רישום וקבלה
    • למה ללמוד באפרתה?
    • מבצע מלגות נרחב
    • מרכז ייעוץ ורישום
    • שכר הלימוד
    • תנאי קבלה
    • מחשבון לחישוב ממוצעים
    • תוכניות מיוחדות
  • לבית הספר לאמנויות
תפריט
  • אודות
    • אודות אפרתה
    • חזון המכללה
    • דבר נשיא המכללה
    • האמנה האתית של אפרתה
    • לוח השנה האקדמית
    • בעלי תפקידים במכללה
    • חדשות ואירועים
    • המרכז לאגדת חז"ל והוראתה
    • אפרתה בתקשורת
    • איגרת אפרתה
  • תכניות לימודים
    • תואר ראשון ותעודת הוראה
      • מסלולי לימוד
        • מסלולי הלימוד
        • גיל הרך
        • יסודי
        • חינוך מיוחד
        • על יסודי
      • חוגי לימוד
      • לימודי החינוך
      • חטיבת אמנות
      • עבודה מעשית
      • לימודי יסוד
        • מחשבים בחינוך
        • לשון יסוד
        • אנגלית
    • לימודי תואר שני
      • האגדה והוראתה בראייה רב תחומית
      • זיכרון ומורשת
    • הסבת אקדמאים להוראה
      • מידע כללי תכניות הסבה
      • הסבת אקדמאים
      • הרחבת הסמכה
      • מסלול חינוך מיוחד אקדמאים
      • מסלול גיל הרך אקדמאים
      • מסלול על – יסודי אקדמאים
      • על-יסודי אזרחות
    • לימודי השלמה ל-B.Ed
    • לימודי תעודה
      • לימודי תעודה באפרתה
    • תוכניות מיוחדות
      • מדרשת ׳בדרך אפרתה׳
      • רחלא
      • רג"ב – תוכנית מצוינות
      • בשביל ההוראה
      • מלמדים אזרחות
      • מנהלות מעון
    • כניסה להוראה
      • יחידת הכניסה להוראה
      • התמחות
        • על ההתמחות
        • משרות בהוראה
        • מורה חונך
      • קורסים למורות וגננות מתחילות
    • פיתוח מקצועי
  • ספריה
    • יעץ והדרכה
      • יעץ והדרכה
      • סרטוני הדרכה ומדריכים
    • מקורות מידע
      • לחיפוש בקולא
      • מאגרים ומשאבי מידע לפי תחומי ידע
      • סביבות למידה מתוקשבות
      • לקטלוג הקלאסי
      • קטלוגים ארציים
      • למידה בהנאה – משאבי הוראה על פי נושאים
    • מועדים מיוחדים תשפ״ג
    • אודות הספריה
      • אודות הספריה
      • תקנון הספרייה
        • מדיניות השאלה
        • הארכות והזמנות ספרים
        • איחורים בהשאלות
        • השאלה בין ספרייתית
      • כללי התנהגות
      • ציוד אלקטרוני
        • השאלת מחשבים ניידים ומילוניות
        • צילומים, סריקות והדפסות
      • צוות הספרייה
    • כתיבה אקדמית
      • הרישום הביבליוגרפי במדעי החברה (APA)
    • תמיכה בהוראה ובמחקר אקדמי
      • תמיכה בהוראה
      • תמיכה במחקר אקדמי
  • פרסומי המכללה
    • כתבי עת
      • דעת לשון
      • דרך אגדה
      • דרך אפרתה
      • היסטוריה-הגות-ריאליה
    • ספרים בהוצאת המכללה
    • פרסומי סגל המכללה
    • פרסומים בשיתוף המכללה
    • כללים לכתיבת מאמרים בכתבי עת
  • רישום וקבלה
    • למה ללמוד באפרתה?
    • מבצע מלגות נרחב
    • מרכז ייעוץ ורישום
    • שכר הלימוד
    • תנאי קבלה
    • מחשבון לחישוב ממוצעים
    • תוכניות מיוחדות
  • לבית הספר לאמנויות
כללים לכתיבת מאמרים בכתבי עת בהוצאת אפרתה
ראשי » פרסומי המכללה » כללים לכתיבת מאמרים בכתבי עת בהוצאת אפרתה

כללים לכתיבת מאמרים בכתבי עת בהוצאת אפרתה

הליך קבלת המאמר ועריכתו

  1. המאמר יישלח לכתובת shlomitz@emef.ac.il לבדיקת התאמתו לכתב העת.
  2. המאמר יעבור הליך שיפוט אקדמי כמקובל.
  3. אם יימצא מתאים – יועבר לקריאת קוראים מעריכים (לקטורים).
  4. המאמר יוחזר למחבר לתיקון בהתאם להערות הלקטורים.
  5. לאחר התיקונים יועבר המאמר לעריכה לשונית ויוחזר למחבר לתיקונים נוספים.

כללי הכתיבה 

א. יש לכתוב בגופן Times New Roman גודל 12, ברווח 1.5. בראש כל מאמר ייכתב שם המאמר באותיות גדולות (גודל 18) ומודגשות, מתחתיו שם הכותב באותיות קטנות יותר (גודל 14) ולא מודגשות, ללא תארים. 

ב. אם יש "מוטו" בראש המאמר, הוא יוצמד לשמאל באותיות קטנות (גודל 10) וייושר לשני הצדדים. 

ג. במאמרים הפותחים במבוא, בהקדמה או בדברי פתיחה תהיה כותרת אחידה 'מבוא'. 

ד. אחרי הסיכום תצורף רשימת קיצורים וביבליוגרפיה (ראו הנחיות לכתיבת הביבליוגרפיה להלן). 

ה. יש לשאוף לשני סוגים של תת–כותרות: כותרת משנה 1 ללא מספור,  וכותרת משנה 2 שתמוספר באותיות (א, ב, ג…). מומלץ להשתדל שלא יהיו יותר כותרות משנה. 

ו. יש להקפיד על רצף במספרי הסעיפים.

ז. הבלטת מילה ברצף הטקסט תיעשה על ידי הדגשה (אות שמנה) –  שלום.

ח. המילה 'דוגמה' תיכתב ב–ה'.

ט. מספרים (שנים, מספרי עמודים) יש לכתוב מימין לשמאל ועם קו מפריד ללא רווח ביניהם. למשל: עמ' 225–231.

י. להפניות לעיון במקורות ביבליוגרפיים יש להשתמש ב"ראו". 

יא. יש להימנע לגמרי משימוש בקיצורים ובראשי תיבות מלבד המקרים להלן:

  • ר' במשמעות רב / רבי – במקרה הצורך, כאשר שם של חכם נזכר כמה פעמים במאמר. 
  • המילה עמ' כקיצור של מספר עמוד בספר תופיע בהפניות הביבליוגרפיות בצורתה המקוצרת. 
  • אם יש צירוף או ביטוי החוזר במאמר וראוי לכותבו בקיצור יש לכותבו בהופעתו הראשונה במלואו ובסוגריים בצורתו המקוצרת. למשל: בית המדרש (להלן: ביהמ"ד).

 

ציון ביבליוגרפיה

  1. רשימת הקיצורים הביבליוגרפיים תופיע בסוף המאמר. כותרת חלק זה תהיה 'רשימת קיצורים וביבליוגרפיה'.
  2. רשימת הקיצורים והביבליוגרפיה תהיה ערוכה לפי סדר א"ב של שמות המשפחה של המחברים עם ציון שנה. ההפניות בגוף המאמר תיכתבנה לפי קיצורים אלו. דוגמה:

רישום ספר

קיצור 

סגל, תרצ"ו                  

 

מ"צ סגל, דקדוק לשון המשנה, דביר תרצ"ו.

רישום מאמר

דוגמה לרישום מאמר מתוך כתב עת 

קיצור

חכם, תשנ"ג

 

ע' חכם, 'פירוש ראב"ע למקרא', מחניים 3, כסלו תשנ"ג, עמ' 126–137.

דוגמה לרישום מאמר מתוך קובץ

קיצור

אטינגר, תשמ"ב

 

ש' אטינגר, 'הגירה והתיישבות בישראל ובעמים', בתוך: א' שנאן (עורך), הגירה והתיישבות בישראל ובעמים, ירושלים תשמ"ב, עמ' 7–9.

 

3. ביבליוגרפיה באנגלית תירשם באנגלית, אך ההפניה אליה תיעשה על ידי קיצור בעברית, וכך גם היא תשולב ברשימת הקיצורים והביבליוגרפיה (שימו לב – שם הספר באנגלית לא יודגש אלא ייכתב באותיות נטויות – Italics) . למשל:

רישום ספר

קיצור

ג'ואון, 1966 

 

P. Jouon, A Grammar of Biblical Hebrew, translated by T. Muraoka, Rome 1966.

 

רישום מאמר

דוגמה לרישום מאמר מתוך כתב עת

 

קיצור

בן פורת, 1976

 

Z. Ben Porat, 'The Poetics of Literary Allusion', in: PTL vol. 1: 1-2, pp. 105–128.

 

דוגמה לרישום מאמר מתוך קובץ

קיצור

אוהמן, 1970

 

R. Ohman, 'Generative Grammar and the Concept of Literary Style', in: D.C. Freeman (ed.), Linguistics and Literary Style, New – York 1970, pp. 258–278.

 

4. הפניות למחקרים תיעשינה בהערות שוליים בתחתית העמוד. למשל בטקסט: "כפי שאמר סגל…1" יש לכתוב את הקיצור כפי שמודגם בהערת השוליים למטה.

 

ציון מקורות

  1. ציון פרק, פסוק, משנה, דף וכיו"ב יהיה באותיות עבריות ללא גרש או גרשיים. שמות המקורות יהיו מלאים, למשל: (בראשית כב, יט) וייכתבו ברצף הטקסט.
  2. דפי גמרא מהתלמוד הבבלי יסומנו כך: (פסחים יט ע"ב).
  3. ציטוט מהירושלמי ייכתב בסדר הבא: ירושלמי, מסכת, פרק, הלכה, דף, עמוד. דוגמה: ירושלמי, מגילה, פ"א, ה"ד, לד ע"ב.
  4. ציוני המקורות ייכתבו ברצף הטקסט ולא בהערות.

 

הערות שוליים

  1. הפניות להערות שוליים בטקסט יסומנו אחרי סימן הפיסוק, ואם אין כזה – אחרי האות האחרונה, ובכל מקרה ללא רווח. למשל: שלום1 שלום, "שלום"1,
  2. הערות השוליים תהיינה בתחתית כל עמוד ולא בסוף המאמר.
  3. הפניות לציוני מקורות שנכתבו קודם תהיינה רק על ידי 'שָם' (אין להשתמש ב'לעיל'). אין לכתוב 'שם' יותר מפעם אחת גם אם הוא מתייחס לשנה ולעמוד.   
  4. יש להשתדל להימנע מהפניות בין ההערות, במיוחד אם הן רחוקות זו מזו. 

 

ציטוטים

  1. ציטוט מקורות קצרים (פסוקים, משניות וכד') יהיה בכתיב המקור, בניקוד לפי הצורך, ובתוך מירכאות כפולות ("…").
  2. ציטוטים ארוכים (מעל שתי שורות) – ייכתבו בהזחה, בגופן קטן יותר (גודל 10), ברווח של שורה וחצי ללא מירכאות. 
« פוסט קודם
פוסט הבא »
  • כתבי עת
    • דעת לשון
    • דרך אגדה
    • דרך אפרתה
    • היסטוריה-הגות-ריאליה
  • ספרים בהוצאת המכללה
  • פרסומי סגל אפרתה
  • פרסומים בשיתוף המכללה
  • כללים לכתיבת מאמרים בכתבי עת
לייעוץ והרשמה

תוכניות לימוד

  • תואר ראשון ותעודת הוראה
  • לימודי תואר שני
  • הסבת אקדמאים להוראה
  • לימודי המשך
  • כניסה להוראה
  • פיתוח מקצועי
  • לימודי תעודה
  • תוכניות

סרגל ניווט מהיר

  • דף הבית
  • אודות
  • תוכניות לימודים
  • ספריה
  • פרסומי המכללה
  • רישום וקבלה
  • צור קשר
Facebook-f Instagram Youtube

צרו איתנו קשר > כתובת: רח' בן יפונה 17, בקעה, ירושלים | טלפון: תואר ראשון 1-800-800-204 תואר שני 1-800-800-206

כל הזכויות שמורות | נבנה ע"י קידום פלוס

גלילה לראש העמוד

בואו נדבר...

מלא/י את הפרטים ויועץ לימודים יצור איתך קשר בהקדם:

אנו משתמשים ב- Cookies כדי לשפר את חווית הגלישה שלך. כדי לקיים את ההנחיות של e-Privacy, עלינו לבקש את הסכמתך להגדיר את ה- Cookies. קרא עוד

הבנתי !
שמש של קורונה

לומדים בצל הקורונה

לקריאה - לחץ כאן >
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס