למה לי להיות מורה?
בדיחה ישנה מספרת כי יש שתי סיבות טובות להיות מורה האחת היא יולי והשניה היא אוגוסט אבל האמת היא שלהיות מורה זה לא רק החופש הגדול החלומי(שאין כמותו בשום מקצוע או תחום אחר) אלא הרבה מעבר.
על פי מחקרים, שוק התעסוקה בעולם העתידי ישתנה באופן תהומי, זה לא רק הרובוטים שיחליפו הרבה מאוד אנשים בתחומים רבים, זו לא רק הזירה האינטרנטית שכובשת תחומי רבים בתחומי המסחר ואפילו התעשיה, זה הרבה מעבר לכך .
אם כיום התרגלנו למציאות שבה למרבית האוכלוסייה מקומות עבודה קבועים ומיעוטה במקומות עבודה מזדמנים, הרי שבעתיד תתהפך הקערה על פיה ושמונים אחוזים מהציבור יעבדו בחלקי משרה, במקומות עבודה מזדמנים וכעצמאים קטנים. היציבות התעסוקתית תהיה כמובן נמוכה דבר שיקשה מאוד על נשים ואימהות שהמשפחה וההשקעה בילדים משמעותית עבורן.
במרבית התחומים, שוק עבודה העתידי יהיה תלוי פחות במקצועות הנלמדים אלא יותר בהון האנושי, כלומר ביכולות של כל אדם ובמקום לחפש מישהו שמקצועו הוא כזה או אחר, המעסיקים יחפשו אדם בעל כישורים ותכונות אופי, ידע רלבנטי ואנרגיה טובה שתתאים לו.
אחד המקצועות היציבים האחרונים שישרדו בשוק התעסוקה העתידי גם אחרי השתלטות המחשבים הוא מקצוע ההוראה, גם בעולם המודרני, תמיד יצטרכו מי שינחה ויוביל את התלמידים לקראת העולם הבוגר, ההורים העובדים לא יוכלו לעשות זאת ובית הספר גם אם במתכונת שמן הסתם תתחדש, יישאר כאן לנצח.
להיות מורה מאפשר לך גם להיות אמא וגם לזכות למקום נוח עם יציבות בשכר (נכון, לוקח קצת זמן לראות את זה בבנק אבל אחרי עשר ועשרים שנה התלוש נראה לא רע בכלל) וגם בעבודה עם אנשים טובים וערכיים שבחרו בשליחות לחיים.
להיות מורה זו זכות. הזכות לגעת בנשמה של הילד, להסתכל לו בעינים ולדעת שיתכן וזוג העינים היחיד שיסתכלו עליו בלי מסך בסביבה במשך היממה כולה, הן העיניים שלך, ואם הן תהיינה טובות – יש לו סיכוי.
להיות מורה זה לעבוד במקצוע שמחייב לבוא בתחושה של שליחות אמיתית. זו לא עבודה בעוד חברת תיכנות שבסופו של דבר מאפשרת לך לסדר את הסל בקניות אינטרנטיות או לבדוק את מה שירד בכרטיס האשראי החודש, זו שליחות של אמת, חיים של שליחות.
פרופ' ישראל אומן חתן פרס נובל ומומחה לתורת המשחקים סיפר פעם שהיו לו בתיכון שני מורים, אחד במדע והשני לתנ"ך ושניהם הפכו אותו למה שנהיה ממנו ועודדו אותו ללמוד ולרצות לדעת וכך אמר: " מעולם הבסיס של המורה לא היה להקנות ידע , אולי להקנות דרכים איך לרכוש ידע אבל העיקר תמיד היה להלהיב ולאתגר את התלמיד ולגרום לו לרצות לדעת"
אבל לחתן פרס נובל היו גם מורים אחרים :"בבית הספר קיימו אצלנו בבית הספר מבחנים פסיכוטכניים ואבחנו וציינו בפניי שעל פי היכולות שלי אוכל להצליח מאוד כנגר, מוסכניק או חשמלאי והבשורה הרעה היתה שאני לא מוצלח בשביל לעסוק בהוראה או מתמטיקה." סיפר אומן "לשמחתי", אמר, "לא ויתרתי והלכתי עם האמת שלי".
יש מורות לחיים המעניקות תקווה לתלמידים, יש מורים המצליחים להפעיל אצל תלמידיהם את שריר החלום ולהפוך את העולם לטוב ויפה יותר, אין שליחות גדולה מזו, אין סיפוק גדול מזה.
כבר 95 שנים שבאפרתה בירושלים מלמדים לחנך באהבה. מהימים של המורות נחמה ליבוביץ וזלדה ועד עכשיו יצאו מאפרתה אלפי גננות ומורות עם משהו אחר בלב, בוגרות מהחוג לחינוך מיוחד, מהחוג לחינוך בגיל הרך ועד החוג לחינוך היסודי והעל יסודי. זה לא רק הלימודים, זו גם האווירה. לפניות…
לפרטים והרשמה -