מסלול חינוך מיוחד
המסלול מכשיר מורות להוראה בכיתות שילוב בבתי ספר רגילים ובבתי ספר של החינוך המיוחד.
במקביל אפשר לעשות תעודת הוראה לחינוך הרגיל.
ראש מסלול: ד״ר ענת קלי
דוא"ל: anatkali@emef.ac.il
טלפון נייד: 052-6071049
דוא״ל – המזכירות האקדמית: rishum@emef.ac.il
טלפון: 072-2160608
רוצה שנחזור אלייך?
במסלול החינוך המיוחד באפרתה הדגש הוא על השילוב בין תיאוריה למעשה. בין ידע והבנה מקצועית לבין התנסות ויישום מעשית. בהתאם לכך, תרכשי ידע תיאורטי על ההתפתחות תקינה ובעיקר על ליקויים קוגניטיביים שפתיים רגשיים והתנהגותיים בהתפתחות הילד. תכירי מגוון לקויות נפוצות כגון לקויי למידה, ליקויים בתקשורת, מוגבלות שכלית לקויות חושיות שונות וכן סוגי הפרעות נפשיות והתנהגותיות.
לצד הידע התיאורטי הלימודים במסלול משלבים גם התנסות בסדנאות ייחודיות שבהן תלמדי למפות קשיים, לטפל בבעיות התנהגות ובעיות משמעת, ולטפח מיומנויות שפה ותקשורת בכיתה. תרכשי כלים בסיסיים לטיפול בתחומים כגון אמנות ומוסיקה. בקליניקות להוראה מתקנת בקריאה ובחשבון תתנסי בקידום תלמידים הסובלים מלקות למידה במקצועות אלה תוך ליווי אישי ממרצי החוג.
במהלך העבודה המעשית תשתלבי בהוראה במסגרות החינוך המיוחד ובמסגרות שילוב שונות, תתנסי בכתיבת תכנית לימודים אישית לתלמיד ובבניית תכנית לימודים כיתתית.
לא פחות מהמקצועיות, חשוב לנו היחס האישי לכל סטודנטית ותמיכה בכל תחום הנדרש כדי לסייע לסטונדטית לעבור תהליך משמעותי טוב בהתפתחותה מסטודנטית למורה. השילוב בין שני המוטיבים הללו מסייע לנו להצמיח מורות לחינוך מיוחד איכותיות הבוטחות ביכולתן וחשות שיש להן את הידע והכלים הנדרשים כדי לצאת אל הדרך ולחנך את דור העתיד.
במסלול החינוך המיוחד ניתן לבחור בין שתי תכניות:
- חינוך מיוחד וחטיבות – בוגרת המסלול תהיה זכאית לתואר ראשון בחינוך מיוחד (B.ed) ותעודת הוראה בחינוך מיוחד (גילאי 6-21).
סטודנטית בתוכנית הזו תלמד חטיבת חינוך מיוחד מורחבת שבה תעמיק ותרחיב את הידע שלה בקידום תלמידים עם צרכים מיוחדים בתחומים שונים . ובנוסף תבחר חטיבת לימודים אחת נוספת מבין האפשרויות: תנ"ך / היסטוריה/ לשון / ספרות / אומנות/ אזרחות.
- חינוך מיוחד וחוג – בוגרת המסלול תהיה זכאית לתואר ראשון בחינוך מיוחד (B.ed), תעודת הוראה בחינוך מיוחד (גילאי 6-21) ובהוראה בכיתות על יסודי בתחום ההתמחות. סטודנטית המסלול תבחר מקצוע התמחות נוסף מבין האפשרויות:
תנ"ך / ספרות / הסטוריה/ חינוך בלתי פורמאי / אזרחות/ לשון.
חינוך מיוחד
וחטיבות
בוגרת המסלול
תהיה זכאית ל:
תואר ראשון בחינוך
מיוחד (B.Ed)
תעודת הוראה
בחינוך מיוחד
(גילאי 6-12)
אפשרויות בחירה:
סטודנטיות בתוכנית הזו תלמד חטיבת חינוך מיוחד מורחבת ותבחר חטיבת לימוד אחת נוספת מבין : תנך / ספרות / אומנות / לשון / היסטוריה / אזרחות.
חינוך מיוחד
וחוג
בוגרת המסלול
תהיה זכאית ל:
תואר ראשון בחינוך
מיוחד (B.Ed)
תעודת הוראה
בחינוך מיוחד
(גילאי 6-12)
ובהוראה בכיתות על יסודי
בתחום ההתמחות
אפשרויות בחירה:
סטודנטיות בתוכנית הזו תבחר מקצוע התמחות נוסף מבין: תנ"ך / ספרות / הסטוריה / חינוך בלתי פורמלי / אזרחות/ לשון.
דרישות הקבלה:
1. זכאות לתעודת בגרות.
2. עמידה בהצלחה באחד ממסלולי הקבלה שלהלן:
א. מסלול תעודת בגרות איכותית: קבלה ללימודים על סמך ההרכב והציונים של תעודת הבגרות, ללא מבחן פסיכומטרי בכפוף לממוצע משוקלל של ציוני הבגרות 92 לפחות.
ב. מסלול תעודת בגרות ומבחן פסיכומטרי: קבלה ללימודים על סמך ממוצע של ציון הבחינה הפסיכומטרית והציון המשוקלל של תעודת הבגרות (כולל הבונוסים), במשקל של 50% לכל רכיב. הציון המשולב הנדרש לקבלה הנו 540 לפחות.
מועמדים ללימודים בעלי ציון משולב (בגרות+פסיכומטרי) 539-525 יתקבלו ללימודים אם ישיגו ציון 5.5 לפחות במבחן מסיל"ה.
3. מבחן מסיל"ה בהתאם לצורך.
4. ראיון אישי עם ראש המסלול.
חריגה מתנאי הקבלה:
המכללה תאפשר קבלה של עד 10% משיעור הסטודנטים בכל תוכנית לימודים, שאינם עומדים בתנאי הקבלה מנימוקים כגון:
* הגברת ההנגשה להשכלה הגבוהה בישראל.
* צרכים ייחודיים של ציבורים מגוונים בישראל ואופייה הרב תרבותי של החברה.
* נתונים אישיים ואקדמיים מיוחדים המצדיקים קבלה חריגה.
למתאימות – פטור מלא משכר לימוד במסגרת תוכנית רג"ב (מצוינות) – תוכנית מקוצרת, הכשרה למנהיגות חינוכית.