פרסומים אקדמיים של חברי סגל אפרתה
לשנת תשע״ט (לפי א״ב)
מעודכן לכ״ו בטבת תש״ף, (23.2.2020)
פרופ׳ ג׳ודי באומל שוורץ
מרצה לתולדות עם ישראל
באומל-שוורץ, ג׳, קוראים לי פרידה סימה: עולם המהגרות בארה״ב בעיני נערה מבוקובינה, תל אביב: הוצאת רסלינג (2019).
ד״ר אסתי בן מנחם
ראש המסלול העל ייסודי
Ben-Menachem, E. T., & Livnat, Z. (2018). Desirable and undesirable disagreements: Jewish women studying the talmudic texts. Journal of Pragmatics, 138, pp. 30-44. (IF=1.32)
ד״ר גרשון בר כוכבא
מרצה להיסטוריה
בר כוכבא, ג׳, ׳הרובע היהודי העתיק בחברון בתחילת המאה העשרים: מבנה, הווי ושרידים׳, קתדרה 169 (תשרי, תשע״ט), עמ׳ 45-75.
ד״ר דוד ברודי
מרצה לגיל הרך
ברודי, דק, וכהן, ה׳, (עורכים), התמודדות עם נושא השואה בגן הילדים: קולות מהשטח, הוצאת אפרתה (2019).
ברודי, ד׳, והדר, ל׳, ״למידת מורי מורים בקהילות למידה מקצועיות: משמעות המודל התוך מוסדי״, דפים, גיליון 69, (תשע״ט 2018), עמ׳ 43-66.
Brody, D. L., & Gor Ziv, H., (2019). Hybridized agency among male early childhood workers as a
factor in their career decisions. Early Years, pp. 1-17. (IF=0.65)
ד״ר מרי גוטמן
יו״ר ועדת מחקר
Gutman, M., (2019). International Mobility and Cultural Perceptions among Senior Teacher Educators in Israel: ‹I Have Learned to Suspend Judgment’. Journal of Education for Teaching, 45(4), pp. 461-475. (IF=1.37)
Gutman, M., (2019). Retrospective view of the early career: three landmarks in building resilience in academic administration among Israeli teacher training college principals. Journal of Educational Administration and History, pp. 1-13. (IF=0.6)
Gutman, M., (2018). Ethical dilemmas in senior teacher educators› administrative work. European Journal of Teacher Education, 41(5), pp. 591-603. (IF=1.23)
Gutman, M., (2018). The Influence of problem-based learning communities on research literacy and achievement goal motivation. International Journal of Education, 6(4), pp. 31-41.
ד״ר אהרן גלצר
מרצה ללשון עברית
גלצר, א׳, ״וְלֹא תַחֲנִיפוּ אֶת הָאָרֶץ – על אשמת הארץ בהסתרת דם הנרצח״, מוזה 3 (תשע״ט), עמ׳ 6-19.
ד״ר שרה ויינשטיין
מרצה לתנ״ך
Weinstein, S., & Weinstein, B., (2019), Conditional Marriage to Prevent Suffering: Rav Yehudah Amital’s Approach, Hakirah (26), pp. 239-257.
ד״ר תמר ורדיגר
מרצה לספרות
ורדיגר, ת׳, בראשית ציפייה: תהליך הקריאה וייסוד האידיאולוגיה המקראית, תל אביב: הוצאת רסלינג (2018).
ד״ר יוני וורמסר
מרצה ללשון
Wormser, Y., (2019). Conceptualization of the Morpheme and the Distinction between Verbs and Nouns in Traditional Hebrew Grammars,
Journal of Semitic Studies, 64(2), pp. 445-456 (IF=0.15).
ד״ר אסף ידידיה
ראש החוג להיסטוריה
ידידיה, א׳, קיצור דברי הימים, החיבור ההיסטוריוגרפי העברי הראשון על יהודי רוסיה במאה התשע-עשרה, ירושלים: מוסד ביאליק (2019).
Yedidya, A., (2019). Halakha and the Challenge of Israeli Sovereignty. Rowman & Littlefield.
Yedidya, A., (2018). The Roles and Representation of Jewish Women in Zeev Jawitz’ Writings. Women in Judaism: A Multidisciplinary E-Journal, 15(1).
ד״ר בת אל ינקובוץ-כהן
מרצה לחינוך מיוחד
Mashal, N., Yankovitz, B. E., & Lifshitz, H., (2019). Lexical decision performance using the divided visual field technique following training in adults with intellectual disabilities with and without Down syndrome. Laterality: Asymmetries of Body, Brain and Cognition, pp. 1-21. (IF=0.54)
הרב ד״ר חנן יצחקי
ראש תכנית בזיכרון .M.Ed, רכז ההדרכה ורב המכללה
יצחקי, ח׳, ״באיזה נוסח של השו״ע השתמש בעל ה׳פתחי תשובה׳״, Jewish Studies Internet Jounal, 15 (JSIJ , בר אילן 2019.
ד"ר מירי כהנא
ראש החוג לתנ"ך
כהנא, מ׳, ״הפרשייה הנבואית כמכלול בתרגום יונתן לתרי עשר״. מחקרי גבעה ה (תשע״ט), עמ׳ 33-52.
ד״ר תמר מאיר
מרצה לספרות ואגדה
מאיר, ת׳, נערה מואבייה: על הלכה והתקבלות במדרש רות רבה, הוצאת רסלינג (2019).
ד״ר רחל עופר
ראש החוג לספרות
עופר, ר׳, משכמו ומעלה: שאול המלך בספרות העברית, הוצאת רסלינג (2019).
ד״ר עטרה פישר
מרצה למוסיקה ולחינוך מיוחד
Fisher, A., (2019). The role of music on Holocaust survivor offspring and how it influenced their relationship with their parents. Psychology of Music, pp. 1-19. (IF=1.38)
ד״ר ליסה פרדמן
מרצה לתנ״ך
פרדמן, ל׳, פירוש רש״י למשלי, הוצאת האיגוד העולמי למדעי היהדות (2019)
ד״ר אלי קון
מרצה לתנ״ך
Kohn, E., (2019). Designing a curriculum framework for school prayer: A case study from UK, Jewish Primary Schools. Religious Education 114(2), pp. 155-167 (IF=0.15).
Stern, J., & Kohn, E., (2019). Icarus ignored: understanding mundane spirituality through young people’s prayer. International Journal of Children׳s Spirituality, 24(3), pp. 290-306. (IF=0.26)
ד"ר בן-ציון קליבנסקי
מרצה להיסטוריה
Klibansky, B. T. (2019). Jewish resistance in provincial Lithuania in 1941. Holocaust Studies, 1-24. (IF=0.28)
ד"ר רוני קמפינסקי
דיקן אקדמי
Kampinsky, A., (2018). The impact of political upheaval on a party’s ideational position: the Mafdal and the 1977 upheaval. Israel Affairs, 24(6), pp. 958-975. (IF=0.27)
Kampinsky, A., (2018). Keeping Faith: Religious Jewish Perspectives on Israeli Security. In Routledge Handbook on Israeli Security (pp. 89-100). Routledge.
ד״ר שרה שוורץ
מרצה לתנ״ך
Schwartz, S., (2019). Isaac’s dual test in the blessings narrative: A new reading of Gen 27: 18-29 Journal for the Study of the Old Testament, 43(4)
pp. 693-711. (IF=0.12)
ד״ר עדינה שטרנברג
ראש החוג לתושב״ע
שטרנברג, ע״י, ״׳מפני שרשות אחרים עליה׳: חובת כיבוד הורים של אישה נשואה בימינו״. דרישה 4, (תשע״ט), עמ׳ 53-68.
שטרנברג, ע״י, ״תפקידם הספרותי של הנושאים הנלווים במשנה״, אורשת ח׳, (תשע״ט). עמ׳ 173-198.
ד״ר יוסי שפנייר
רכז תכנית רגב ומרצה להיסטוריה
שפנייר, י׳, ׳בית המרגוע במשואות יצחק בשנים תש״ו-תש״ז (1947-1946): היבטים תרבותיים וחברתיים. מחקרי ארץ יהודה, ג (תשע״ט), עמ׳ 227-238.
רוזנסון, י׳, ושפנייר, י׳, ׳ממערת הצדיק לסלע הגדוד מאגדות הקילומטר ה-21 בשער הגיא׳, י׳ גנוז (עורך), ידע עם, במה לפולקלור יהודי, כרך מד-מה, רמת גן, תשע״ט, עמ׳ 7-15.
ד״ר יוסי שרביט
מרצה להיסטוריה
שרביט, י׳, ״השותפות ההיסטורית בין חכמהי אל׳יריה וארץ ישראל בעידן של תמורות (1830-1962)״, לבי במזרח, כרך א. מכללת אורות, תשע״ט, עמ׳ 295-322.
שרביט, י׳, עבריות ומעבר לה. דיוקן אינטלקטואלי של הרב יהודא ליאון אשכנזי מניטו, הוצאת אדרא (2019).
Charvit, Y., (2019). Les Juifs d’Algérie: Historiographie, Méthodologie, Tradition et Modernité (1750-1914), Editions Universitaires Européennes.
תכנון והכנה: ד״ר מרי גוטמן, יו״ר ועדת מחקר