רשימת מקורות בסוף העבודה
לפי שיטת APA מהדורה שביעית
חזרה לתפריט הראשי
תוכן העניינים:
רשימת מקורות מודפסים בסוף העבודה
הנחיות כלליות:
- יש לוודא שכל המקורות הרשומים בהפניות בגוף העבודה יופיעו ברשימת המקורות בסוף העבודה.
- רשימת המקורות בעברית יופיעו לפני המקורות באנגלית.
- המקורות יופיעו לפי סדר אלפביתי של שמות המחברים.
- אין למספר או לסמן את רשימת המקורות.
- השורות הבאות אחרי השורה הראשונה של פרטי המקור מוזחות פנימה על ידי TAB או באמצעות הלשונית 'כניסות ומרווחים' בקובץ word.
ספרים מודפסים
מחבר אחד
- בעברית שם הספר נכתב בהדגשה.
- באנגלית שם הספר נכתב בהטיה.
מישורי, ע' (2014). מסע החיים עם אוטיזם – סיפור חייהם של הורים. מכון מופ"ת.
Hartmann, T. (1996). Beyond ADD : Hunting for reasons in the past and present. Grass Valley.
- פרק מתוך ספר
אם התייחסתם רק לפרק מסוים מתוך ספר שנכתב על ידי מחבר אחד או יותר, אין צורך לציין מספרי עמודים של הפרק ברשימה הביבליוגרפית.
שני מחברים
בין שני שמות המשפחה של המחברים מופיע ו' החיבור ובאנגלית מופיע &
דהן, א' וצדוק, א' (2012). מלקות לחרות : מבט אישי ומקצועי על ליקויי למידה והפרעות קשב וריכוז. מכון מופ"ת.
באנגלית הפסיק יירשם לאחר הנקודה הצמודה לאות השם הפרטי של המחבר. למשל ,.K
Libertus, K., & Hauf, P. (2017). Motor Skills and Their Foundational Role for Perceptual, Social, and Cognitive Development. Frontiers Media SA.
20-3 מחברים
יש לרשום את שמות כל המחברים, גם אם הספר שברשותכם נכתב על-ידי 20 מחברים
אפטר, א', הטב, י', ויצמן, א' וטיאנו, ש' (2010). פסיכיאטריה של הילד והמתבגר. דיונון.
ספר מתורגם
שם המתרגם מופיע אחרי שם הספר: (אות ראשונה של השם הפרטי של המתרגם עם גרש שם משפחה, מתרגמ/ת). מו"ל.
בדוגמה מופיע גם שם העורכת המופרד משם המתרגמת על ידי הסימן נקודה פסיק ;
אפללו, א' (2016). אוטיזם: רוחות חדשות, שווקים חדשים (ה' קרס, מתרגמת; פ' מיגלין, עורכת). רסלינג.
אנגלית
- אם בספר מופיעה שנת הפרסום המקורי נציין זאת בסוגריים אחרי המו"ל (פורסם לראשונה ב…)
Piaget, J. (1969). The psychology of the child (H. Weaver, Trans.). Basic Books. (Original work published 1962).
ספר עם מספר כרכים
ספר עם מספר כרכים עם אותו כותר ואותם מחברים
שם המחבר (שנה). שם הספר (מהדורה מס', כרך מס'). מוציא לאור.
ברק, ל', א' ומאיירס, א',ב' (2022). פסיכולוגיה התפתחותית : ינקות, ילדות והתבגרות (כרך א). האוניברסיטה הפתוחה.
ספר במהדורה שנייה ואילך
מספר המדורה נכתב אחרי שם הספר: שם הספר (מספר מהדורה). מו"ל.
אפטר, א', הטב, י', ויצמן, א' וטיאנו, ש' (2010). פסיכיאטריה של הילד והמתבגר (מהד' ג). דיונון.
Thomson, A. J., & Martinet, A. V. (1980). A Practical English Grammar (3rd ed.). Oxford University Press.
פרק מתוך ספר
- אם הספר נכתב על ידי מחבר אחד או יותר אין לציין את שם הפרק והעמודים אליהם התייחסתם.
- רק אם מדובר בציטוט ישיר מילה במילה מתוך פרק בספר, יצויינו מספרי העמודים בגוף העבודה
הוזמי, ב' (2021). זהות של מסוגלות : תשומת-לב ללב בלקויות למידה מורכבות. בית איזי שפירא.
ארגון כמחבר ספר
שם הארגון יירשם כמחבר במלואו וללא קיצורים אם קיימים כאלו.
American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders: DSM-5 (5th ed.).
רישום ספר ערוך במלואו
ספר ערוך – אסופת/קובץ מאמרים
לוינגר, ס' (עורכת). (2007). קישורים – טיפול בילדים עם בעיות תקשורת: גישות אינטראקטיביות. אח.
באנגלית עורך ירשם בקיצור (.Ed) ; עורכים (.Eds)
Russell, T., & Korthagen, F. (Eds.). (1995). Teachers who teach teachers: Reflections on teacher education. Falmer Press.
מאמר מתוך ספר ערוך
ספר ערוך הוא אסופה/קובץ מאמרים
- אין להדגיש את שם המאמר אלא את שם הספר הערוך בו מופיע המאמר.
- אחרי שם המאמר נרשום בתוך ולאחריו אות ראשונה של שמו הפרטי של העורך ושם משפחתו ובסוגריים (עורך/כים)
- בספר ערוך יש לציין את מספרי העמודים של המאמר:
עברית
מספרי עמודים יכתבו מימין לשמאל
לדוגמה: עמ' 64-3אנגלית
מספרי עמודים יכתבו משמאל לימין.
לדוגמה: עמוד בודד 20 .p ; מספר עמודים pp.72-124 - בעברית – יש להדגיש את שם הספר הערוך
באנגלית – יש לרשום בהטיה את שם הספר הערוך
נייקרוב, ש', רוט, ד' ויודס ג' (2006). איכות החיים בקרב משפחות בישראל שבהן ילד עם צרכים מיוחדים. בתוך מ' חובב ופ' גיטלמן (עורכים), מבידול לשילוב. התמודדות עם מוגבלויות בקהילה (עמ' 327-297). בית איזי שפירא וכרמל.
באנגלית אחרי שם המאמר נרשום In
Asperger, H. (1991). “Autistic psychopathy” in childhood. In U. Frith (Ed.), Autism and Asperger syndrome (pp. 37-92). Cambridge University Press.
מאמר מתוך כתב עת
מחבר אחד
עברית
נדגיש את שם כתב-העת, מספר כרך (מספר חוברת), מספרי עמודים מימין לשמאל.
בלומרוזן-סלע, ש' (2020). ליקוי באינטגרציה בין תהליכים ראשונייים למשניים כמאפיין מרכזי של החשיבה האוטיסטית. שיחות, ל"ה (1), 39-31.
אנגלית
נכתוב בהטיה את שם כתב-העת, מספר כרך (מספר חוברת), מספרי עמודים משמאל לימין.
Kindle, K. J. (2009). Vocabulary development during read-alouds: Primary practices. The Reading Teacher, 63(3), 202-211.
שני מחברים עד 20
- לפני רישום שם המחבר האחרון של המאמר יש להוסיף את ו' החיבור.
שם משפחה, אות ראשונה של השם הפרטי של מחבר המאמר עם גרש (שנה).
שם המאמר. שם כתב-העת, מספר כרך (מספר חוברת), מספרי עמודים מימין לשמאל.
קורמן, מ' ולוי, י' (2015). הקשר בין הפרעת קשב (ADHD) להפרעת השעון הביולוגי והפרעות שינה. כתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק, 26 (3), 211-195.
- באנגלית לפני שם המחבר האחרון של המאמר נוסיף את הסימן &
Luyster, R., & Lord, C. (2009). Word learning in children with autism spectrum disorders. Developmental psychology, 45(6), 375-426.
תזות ודיסרטציות
עבודות מחקר מודפסות
תואר שני (M.A.) – עבודת תזה
שם משפחה, אות ראשונה של השם הפרטי עם גרש (שנה).
שם העבודה [עבודת גמר מחקרית (תזה)]. שם המוסד האקדמי.
הראל-בנין, ס' (2013). מידת הביטחון בהתקשרות אצל ילדים עם אוטיזם בתפקוד גבוה וילדים עם התפתחות תקינה בזיקה ליכולת ההסתגלות [עבודת גמר מחקרית (תזה)]. אוניברסיטת בר-אילן.
תואר שלישי (PhD) – עבודת דוקטורט
שם משפחה, אות ראשונה של השם הפרטי עם גרש (שנה).
שם העבודה [חיבור לקבלת תואר "דוקטור לפילוסופיה"]. שם המוסד האקדמי.
סימן-טוב, א' (2009). בנייה ותיקוף מודל למשתנים הקשורים בהסתגלות הורים לילד עם אוטיזם [חיבור לקבלת תואר "דוקטור לפילוסופיה"]. אוניברסיטת בר-אילן.
מקורות עזר בהכנת המצגת
סלע, ר' (עורכת). (ח"ת). APA כללי ציטוט ביבליוגרפי. ספריית מכללת סמינר הקיבוצים. ספרית סמינר הקיבוצים
כהן, ז', רביב, ל', אחראי, א' וברנזון א' (עורכות). (נובמבר, 2020). כללי הרישום הביבליוגרפי (תמצית עפ"י כללי APA מהדורה 7). המכללה האקדמית צפת.
מכללת צפת