מסמך מדיניות – שימוש בבינה מלאכותית באפרתה
רקע
מהפכת הבינה המלאכותית והחשיפה לאפשרויות הרבות שאותן היא מציעה בשימוש האזרחי בכלל ובזה של עולם החינוך בפרט מזמנת אתגר המצריך התייחסות הולמת. מדינת ישראל החליטה על הטמעת הבינה המלאכותית באופן הראוי והציגה מסמכי הנחיות לפעילות במשרדים השונים ובכללם במשרד החינוך. לאור זאת החליטה מכללת אפרתה לפתח בשנה"ל התשפ"ה אוריינות 'בינה מלאכותית יוצרת' (להלן במ"י) שתהווה תשתית לטיוב ההוראה, הלמידה וההתנסות המעשית בקרב סגל המרצים והסטודנטים. מסמך זה מתווה את מדיניות המכללה במטרה להסדיר את השימוש בכלי הבמ"י בכל מסגרות המכללה שצוינו לעיל.
מדיניות
המכללה מתירה להשתמש בכלי במ"י במכללה כל עוד לא התקבלה החלטה אחרת.
סגל ההוראה
אנו מעודדים את המרצים להשתמש בכלי הבמ"י בהוראה, במדידה והערכה ובמחקר. כמובן ששימוש זה ילווה על ידי היחידה לחדשנות בהוראה של המכללה בתהליך הטמעה מוסדר ומאורגן לאורך כל השנה ובשנים הבאות. על המרצים לשקף לסטודנטים את יתרונותיה של הבמ"י וחסרונותיה בשימושיה השונים בלמידה ובהגשת עבודות, להסביר על השימוש הראוי והאתי ולהתנסות בה במהלך השיעורים.
סטודנטים
אנו מצפים מהסטודנטים לעשות שימוש מושכל ויעיל בבמ"י לטובת הלמידה וההתנסות המעשית. על הסטודנטים להכיר בעובדה שהבמ"י היא כלי עזר משמעותי מאוד שמאפשר לחולל ולייצר מידע, ועל כן יש להשתמש בה ככלי עזר בלבד ולא כתחליף לעבודה אישית מקורית, לחשיבה ביקורתית וליכולת ניתוח עצמאית, בביצוע החובות האקדמיים בקורסים השונים. שימוש בבמ"י בעבודות אקדמיות כמקור מידע מצריך את ציונו כפריט ביבליוגרפי ככל מקור מידע אחר.
על הסטודנטים להיות מודעים לבעיות שהבמ"י מזמנת בתחום מהימנות התכנים, זכויות היוצרים, הטיות מכוונות ופוגעניות, ולשאת באחריות המשתמעת מכך.