fbpx

מכללת אמונה אפרתה | מכללה אקדמית לאמנויות וחינוך

  • סטודנטים
  • סגל
  • צור קשר
לוגו אפרתה - ללמוד בבית טוב בירושלים
  • אודות
    • אודות אפרתה
    • חזון המכללה
    • דבר נשיא המכללה
    • האמנה האתית של אפרתה
    • לוח השנה האקדמית
    • בעלי תפקידים במכללה
    • חדשות ואירועים
    • המרכז לאגדת חז"ל והוראתה
    • אפרתה בתקשורת
    • איגרת אפרתה
  • תכניות לימודים
    • תואר ראשון ותעודת הוראה
      • מסלולי לימוד
        • מסלולי הלימוד
        • גיל הרך
        • יסודי
        • חינוך מיוחד
        • על יסודי
      • חוגי לימוד
      • לימודי החינוך
      • חטיבת אמנות
      • עבודה מעשית
      • לימודי יסוד
        • מחשבים בחינוך
        • לשון יסוד
        • אנגלית
    • לימודי תואר שני
      • האגדה והוראתה בראייה רב תחומית
      • זיכרון ומורשת
    • הסבת אקדמאים להוראה
      • מידע כללי תכניות הסבה
      • הסבת אקדמאים
      • הרחבת הסמכה
      • מסלול חינוך מיוחד אקדמאים
      • מסלול גיל הרך אקדמאים
      • מסלול על – יסודי אקדמאים
      • על-יסודי אזרחות
    • לימודי השלמה ל-B.Ed
    • לימודי תעודה
      • לימודי תעודה באפרתה
    • תוכניות מיוחדות
      • מדרשת ׳בדרך אפרתה׳
      • רחלא
      • רג"ב – תוכנית מצוינות
      • בשביל ההוראה
      • מלמדים אזרחות
      • מנהלות מעון
    • כניסה להוראה
      • יחידת הכניסה להוראה
      • התמחות
        • על ההתמחות
        • משרות בהוראה
        • מורה חונך
      • קורסים למורות וגננות מתחילות
    • פיתוח מקצועי
  • ספריה
    • יעץ והדרכה
      • יעץ והדרכה
      • סרטוני הדרכה ומדריכים
    • מקורות מידע
      • לחיפוש בקולא
      • מאגרים ומשאבי מידע לפי תחומי ידע
      • סביבות למידה מתוקשבות
      • לקטלוג הקלאסי
      • קטלוגים ארציים
      • למידה בהנאה – משאבי הוראה על פי נושאים
    • מועדים מיוחדים תשפ״ג
    • אודות הספריה
      • אודות הספריה
      • תקנון הספרייה
        • מדיניות השאלה
        • הארכות והזמנות ספרים
        • איחורים בהשאלות
        • השאלה בין ספרייתית
      • כללי התנהגות
      • ציוד אלקטרוני
        • השאלת מחשבים ניידים ומילוניות
        • צילומים, סריקות והדפסות
      • צוות הספרייה
    • כתיבה אקדמית
      • הרישום הביבליוגרפי במדעי החברה (APA)
    • תמיכה בהוראה ובמחקר אקדמי
      • תמיכה בהוראה
      • תמיכה במחקר אקדמי
  • פרסומי המכללה
    • כתבי עת
      • דעת לשון
      • דרך אגדה
      • דרך אפרתה
      • היסטוריה-הגות-ריאליה
    • ספרים בהוצאת המכללה
    • פרסומי סגל המכללה
    • פרסומים בשיתוף המכללה
    • כללים לכתיבת מאמרים בכתבי עת
  • רישום וקבלה
    • למה ללמוד באפרתה?
    • מבצע מלגות נרחב
    • מרכז ייעוץ ורישום
    • שכר הלימוד
    • תנאי קבלה
    • מחשבון לחישוב ממוצעים
    • תוכניות מיוחדות
  • לבית הספר לאמנויות
תפריט
  • אודות
    • אודות אפרתה
    • חזון המכללה
    • דבר נשיא המכללה
    • האמנה האתית של אפרתה
    • לוח השנה האקדמית
    • בעלי תפקידים במכללה
    • חדשות ואירועים
    • המרכז לאגדת חז"ל והוראתה
    • אפרתה בתקשורת
    • איגרת אפרתה
  • תכניות לימודים
    • תואר ראשון ותעודת הוראה
      • מסלולי לימוד
        • מסלולי הלימוד
        • גיל הרך
        • יסודי
        • חינוך מיוחד
        • על יסודי
      • חוגי לימוד
      • לימודי החינוך
      • חטיבת אמנות
      • עבודה מעשית
      • לימודי יסוד
        • מחשבים בחינוך
        • לשון יסוד
        • אנגלית
    • לימודי תואר שני
      • האגדה והוראתה בראייה רב תחומית
      • זיכרון ומורשת
    • הסבת אקדמאים להוראה
      • מידע כללי תכניות הסבה
      • הסבת אקדמאים
      • הרחבת הסמכה
      • מסלול חינוך מיוחד אקדמאים
      • מסלול גיל הרך אקדמאים
      • מסלול על – יסודי אקדמאים
      • על-יסודי אזרחות
    • לימודי השלמה ל-B.Ed
    • לימודי תעודה
      • לימודי תעודה באפרתה
    • תוכניות מיוחדות
      • מדרשת ׳בדרך אפרתה׳
      • רחלא
      • רג"ב – תוכנית מצוינות
      • בשביל ההוראה
      • מלמדים אזרחות
      • מנהלות מעון
    • כניסה להוראה
      • יחידת הכניסה להוראה
      • התמחות
        • על ההתמחות
        • משרות בהוראה
        • מורה חונך
      • קורסים למורות וגננות מתחילות
    • פיתוח מקצועי
  • ספריה
    • יעץ והדרכה
      • יעץ והדרכה
      • סרטוני הדרכה ומדריכים
    • מקורות מידע
      • לחיפוש בקולא
      • מאגרים ומשאבי מידע לפי תחומי ידע
      • סביבות למידה מתוקשבות
      • לקטלוג הקלאסי
      • קטלוגים ארציים
      • למידה בהנאה – משאבי הוראה על פי נושאים
    • מועדים מיוחדים תשפ״ג
    • אודות הספריה
      • אודות הספריה
      • תקנון הספרייה
        • מדיניות השאלה
        • הארכות והזמנות ספרים
        • איחורים בהשאלות
        • השאלה בין ספרייתית
      • כללי התנהגות
      • ציוד אלקטרוני
        • השאלת מחשבים ניידים ומילוניות
        • צילומים, סריקות והדפסות
      • צוות הספרייה
    • כתיבה אקדמית
      • הרישום הביבליוגרפי במדעי החברה (APA)
    • תמיכה בהוראה ובמחקר אקדמי
      • תמיכה בהוראה
      • תמיכה במחקר אקדמי
  • פרסומי המכללה
    • כתבי עת
      • דעת לשון
      • דרך אגדה
      • דרך אפרתה
      • היסטוריה-הגות-ריאליה
    • ספרים בהוצאת המכללה
    • פרסומי סגל המכללה
    • פרסומים בשיתוף המכללה
    • כללים לכתיבת מאמרים בכתבי עת
  • רישום וקבלה
    • למה ללמוד באפרתה?
    • מבצע מלגות נרחב
    • מרכז ייעוץ ורישום
    • שכר הלימוד
    • תנאי קבלה
    • מחשבון לחישוב ממוצעים
    • תוכניות מיוחדות
  • לבית הספר לאמנויות
שימוש מושכל באתרי אינטרנט
ראשי » ספריה » שימוש מושכל באתרי אינטרנט

יעץ והדרכה

מקורות מידע

אודות הספרייה

כתיבה אקדמית

תמיכה בהוראה ובמחקר אקדמי

מודל

כלים לשימוש מושכל באתרי אינטרנט

סוגים שונים של מידע אינטרנטי

באתרי אינטרנט קיים שפע של מידע (אינפורמציה) במגוון רב של נושאים אשר נועדו למטרות שונות:

  • הבעת דעה אישית
  • פרסום תוכן שיווקי
  • הצגת מידע חדשותי
  • פרסום מידע מגופים ממשלתיים וציבוריים
  • פרסום מסרים תעמולתיים
  • פרסום מחקרים אקדמיים ועוד

בתוצאות החיפוש הם מופיעים זה לצד זה, לדוגמה: פרסום תוכן שיווקי לצד תוכן מחקרי אקדמי.
העדר חלוקת המידע לפי סוג הפרסום ואי פיקוח על אמינות המידע האינטרנטי, מחייבים את המשתמש להפעיל שיקול דעת וחשיבה ביקורתית.

תהליך מציאת המידע מהרשת

הגדרת המידע הדרוש

בשלב ראשון עלינו למקד את חיפוש המידע בעזרת מספר שאלות:

  • מהו נושא החיפוש?
  • סוג המידע הנדרש (מילולי, כמותי, חזותי וכדומה)?
  • מהן מילות המפתח המשמשות לחיפוש המידע?
  • מהו היקף המידע הנדרש?
  • מהי רמת המהימנות האקדמית הנדרשת?

כלים להערכת מידע מאתר אינטרנטי

בשלב השני לאחר מציאת המידע עלינו לבצע הערכת מהימנות המידע בעזרת המדדים הבאים: רלוונטיות, עדכניות ואמינות.

רלוונטיות

  • מהו נושא האתר ומהן מטרותיו?
  • מיהו קהל היעד של האתר?
  • לאיזה צורך מיועד השימוש בתכני האתר, לצרכים אינפורמטיביים, עבודת מחקר, עבודה מעשית וכו'?

עדכניות

  • נבדוק את תאריך פרסום המידע לבחינת עדכניותו.
  • במידה ולא מופיע תאריך פרסום המידע נבדוק אם הוא מופיע בראש דף הבית של האתר או בתחתיתו.
  • תאריך שאינו מעודכן או העדר תאריך מעורר ספק לגבי מידת מהימנותו של האתר.

אמינות

  • מי עומד מאחורי האתר ומידת סמכותו (ממשלתי, מסחרי, תעמולתי, מוסד אקדמי, ארגון ללא מטרות רווח, כו'), נעזר בכתובת האתר (URL). בירור זה יסייע בבדיקת מידת האובייקטיביות פחות או יותר של המידע המתפרסם בו.
  • דרך הלשונית 'אודותינו' באתר הבית נלמד אודות בעלי האתר.
  • האם העומדים מאחורי המידע מומחים בתחום?
  • נבדוק האם תוכן האתר תואם את מטרתו המוצהרת?
  • האם האתר הומלץ על ידי ארגון חינוכי מוּכָּר?

 

רשימת סיומות של כתובות אתרים מהאינטרנט

לאתרי אינטרנט יש כתובת URL.

הסיומות שלהם מספקים לנו קנה מידה מסויים על סוג האתר, תוכנו ורמת מהימנותו.

שימו לב, כתובות האתרים עם סיומות .org. ; co. ; com מחייבים בדיקה מעמיקה לגביהם.

סיומת האתר

Com

Co.il

Org

Ac.il

K12

Edu

Gov

Muni

תוכן האתר

אתרים מסחריים בעולם

אתרים מסחריים בארץ

ארגונים/עמותות ללא כוונות רווח

אתרים של מוסדות אקדמיים בארץ

אתרים חינוכיים לגילאי בי"ס

אתרים אקדמיים בארה"ב

אתרים של גופי ממשל

אתרים של רשויות מוניציפליות

דוגמאות לסוגי סיומות של אתרי אינטרנט

com – סיומת לאתרים של חברות מסחריות בעיקר בחו"ל

https://quizlet.com/ – כלי משחק לצורכי לימוד

https://www.themarker.com/wallstreet/1.2041385 – עיתון כלכלי

co.il – סיומת של אתרים מסחריים ישראלים

https://www.steimatzky.co.il/ – אתר חנות סטימצקי

https://timeout.co.il/ – אתר מסחרי המשווק חוגים לילדים

org – סיומת לאתרים של ארגונים/עמותות ללא כוונות רווח

https://matzmichim.org.il/ – מרכז מצמיחים – חינוך קהילתי חברתי

https://www.matnasim.org.il/ – החברה למתנסים

ac.il – סיומת לאתרים של מוסדות אקדמיים: אוניברסיטאות, מכללות וכו'

https://efrata.emef.ac.il/ – מכללת אפרתה

https://efrata.emef.ac.il/חינוך-חברתי-קהילתי/ – תוכנית הלימודים של החוג לחינוך בלתי פורמלי (חברתי קהילתי) במכללת אפרתה

K12 – סיומות לאתרים חינוכיים לגילאי בי"ס (כיתות א'-י"ב)

https://www.snunit.k12.il/games – אתר סנונית – משחקים

edu – סיומת לאתרי מוסדות אקדמיים בארצות הברית

https://oregonstate.edu/ – Oregon State university

muni – סיומת של אתרי רשויות מוניציפליות

חינוך לפסגות-עירית רמלה – https://www.ramla.muni.il

מטה אשר חינוך בלתי פורמלי – https://www.matte-asher-region.muni.il/he/חינוך-בלתי-פורמלי/

gov – סיומת לאתרים של משרדי ממשלה, כגון משרד החינוך – https://edu.gov.il

האתר של משרד החינוך, מנהל חברה ונוער –https://edu.gov.il/noar/minhal/catalogue/Pages/non-formal-school-education.aspx

הערכת מהימנות ואמינות תוכן מאמר מתוך אתר אינטרנטי

בשלב השלישי נבדוק אם מאמר המתפרסם באתר אינטרנטי הוא בהכרח נחשב אקדמי.

לשם כך נשאל את השאלות הבאות:

  • האם מצויין תאריך פרסום המאמר והאם הוא עדכני?
  • האם תוכן המאמר אובייקטיבי פחות או יותר או יש בו חשד למסווה של תוכן שיווקי או של קידום אג'נדה מסויימת?
  • האם במאמר מופיעה רשימה ביבליוגרפית?
  • האם מופיע שם מחבר המאמר?
  • האם המחבר מוכר בתחום?
  • האם למחבר פרסומים נוספים בתחום?
  • האם המחבר צוטט על ידי חוקרים אחרים?

לסיכום:

  • על פי המדדים שהוצגו להערכת המידע האינטרנטי, ככל שמספר התשובות שענינו עליהן באופן חיובי יהיה רב יותר, כך קביעת איכות המידע יהיה גבוה יותר.
  • כדאי לוודא שקיימים באתר דרכי התקשרות עם בעליו או עם כותבי הדפים כדי שניתן יהיה ליצור עמם קשר.

חשוב מאוד להקפיד על זכויות יוצרים!!!

« פוסט קודם
פוסט הבא »
  • יעץ והדרכה
    • יעץ והדרכה
    • סרטוני הדרכה ומדריכים
  • מקורות מידע
    • לחיפוש בקולא
    • מאגרים ומשאבי מידע לפי תחומי ידע
    • סביבות למידה מתוקשבות
    • לקטלוג הקלאסי
    • קטלוגים ארציים
    • סביבות למידה מתוקשבות
    • למידה בהנאה – משאבי הוראה על פי נושאים
      • ירושלים
  • מועדים מיוחדים תשפ״ג
  • אודות הספריה
    • אודות הספריה
    • תקנון הספרייה
      • מדיניות השאלה
      • הארכות והזמנות
      • איחורים בהשאלות
      • השאלה בין ספרייתית
    • כללי התנהגות
    • ציוד אלקטרוני
      • השאלת מחשבים ניידים ומילוניות
      • צילומים, סריקות והדפסות
    • צוות הספרייה
  • כתיבה אקדמית
    • הנחיות לכתיבת עבודה אקדמית
    • הרישום הביבליוגרפי במדעי החברה (APA)
    • יצירת הפניות וביבליוגרפיה במסמך word
    • זכויות יוצרים ואתיקה
    • שימוש מושכל באתרי אינטרנט
  • תמיכה בהוראה ובמחקר אקדמי
    • תמיכה בהוראה
      • מאגרים ומשאבי מידע לפי תחומי ידע
      • יעץ פרטני עם מידענית
      • זכויות יוצרים ושימוש הוגן
      • הדרכות לקורסים וסרטוני הדרכה
        • סרטוני הדרכה ומדריכים
        • הזמנת הדרכה לקורס
      • הזמנת ספרים לצורך הוראה
      • השאלה בין ספרייתית
      • הזמנת חדר לימוד
      • הזמנת מחשבים ניידים
      • הזמנת אייפדים לחנ"מ
    • תמיכה במחקר אקדמי
      • יעץ פרטני
      • השאלה בין ספרייתית
      • התראות לצורך מחקר
      • ORCID
      • פלטפורמות ליצירת פרופיל חוקר
        • Google Scholar
        • Academia.edu
      • ארגון מידע – Mendeley
      • מדידה והערכה של כתבי עת
        • Scimago
      • Crossref – כלי לאיתור DOI
לייעוץ והרשמה

תוכניות לימוד

  • תואר ראשון ותעודת הוראה
  • לימודי תואר שני
  • הסבת אקדמאים להוראה
  • לימודי המשך
  • כניסה להוראה
  • פיתוח מקצועי
  • לימודי תעודה
  • תוכניות

סרגל ניווט מהיר

  • דף הבית
  • אודות
  • תוכניות לימודים
  • ספריה
  • פרסומי המכללה
  • רישום וקבלה
  • צור קשר
Facebook-f Instagram Youtube

צרו איתנו קשר > כתובת: רח' בן יפונה 17, בקעה, ירושלים | טלפון: תואר ראשון 1-800-800-204 תואר שני 1-800-800-206

כל הזכויות שמורות | נבנה ע"י קידום פלוס

גלילה לראש העמוד

בואו נדבר...

מלא/י את הפרטים ויועץ לימודים יצור איתך קשר בהקדם:

אנו משתמשים ב- Cookies כדי לשפר את חווית הגלישה שלך. כדי לקיים את ההנחיות של e-Privacy, עלינו לבקש את הסכמתך להגדיר את ה- Cookies. קרא עוד

הבנתי !
שמש של קורונה

לומדים בצל הקורונה

לקריאה - לחץ כאן >
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס