תקנון הוראה בצל הקורונה
1. ישיבות צוות יתקיימו במכללה או בזום בהתאם להנחיות.
2. ראשי החוגים, המסלולים והתוכניות ינהלו מערכת שעות מוגדרת שיש בה איזון בין שיעורים סינכרוניים ובין שיעורים א-סינכרוניים. המערכת תפורסם גם לסטודנטים, והם יידעו בהתאם לתכנן את זמנם.
3. המרצה מתבקש לשלוח דיווח על השיעורים לראש התוכנית: בכל תכנית לפי הנחיית ראש התכנית.
4. במצב מאתגר זה המרצה נדרש לפעול לפי התקנון תוך כדי גילוי רגישות.
5. על המרצה להודיע לסטודנטים באיזו דרך יוכלו ליצור איתו קשר בנושא הקורס, וכן לפרסם שעות קבלה (אפשר להגדיר שעות קבלה כרבע שעה לפני השיעור, או כרבע שעה לאחריו).
6. המרצה ימלא בכל שיעור סינכרוני רשימת נוכחות בזום (מומלץ באפליקציה). בשיעורים א-סינכרוניים המרצה ימלא רשימת נוכחות על פי המטלה שהסטודנט הגיש, או הדיווח שהמרצה דרש, בסיום זמן ההגשה שנקבע על ידי המרצה.
7. השיעורים יוקלטו ויעלו אוטומטית לאתר הקורס.
מרצה שיש לו בעיה עם ההקלטה , יפנה לד"ר רוני קמפינסקי – הדיקן האקדמי.
8. שליחת הודעות לסטודנט אפשרית במייל ובאפליקציית המכללה.
9. יש לשמור על רצף למידה בכל שבוע.
10. על פי הנחיות משרד הבריאות, מרצה שאינו חש בטוב, חולה או מצונן (אפילו ללא חום), לא יגיע למכללה.
11. מרצה חולה יודיע רשמית למזכירות האקדמית, למינהל מורים ולראש החוג/ התוכנית מוקדם ככל האפשר ויציג אישור מחלה.
12. מרצה שנכנס לבידוד, חובת ההוראה ממשיכה לחול עליו בהוראה מרחוק.
13. כרגיל – על המרצה להודיע לסטודנטים על אי קיום השיעור דרך האפליקציה או במייל.
14. מצופה מהסטודנטית לפתוח מצלמה. החשכת מסך דינה כדין היעדרות.
1. יש לדאוג לתשתיות אינטרנט שיאפשרו הוראה בצורה מיטבית ומקצועית. מרצה שיהיה מעוניין, יוכל ללמד בזום מהמכללה.
2. כל מרצה שעובד במכללה יכול להתחבר לזום דרך המודל. בת-חן וייל תסייע בכך.
3. על המרצה להקליט את השיעור, אלא אם כן הוא קיבל אישור להימנע מכך מהדיקן האקדמי.
1. מצופה מהמרצה להשתתף בהדרכה ובהשתלמות על מנת לשפר את ההוראה המקוונת. המכללה תשקול לחייב השתתפות בחלק מההשתלמויות.
2. המרצים יתארגנו ללמידה היברידית המשלבת למידה סינכרונית וא-סינכרונית. למידה סינכרונית רציפה אינה יעילה לסטודנטים.
3. יש לגוון את דרכי ההוראה בקורס. ניתן להשתמש בתרגול מסוג קובץ שיתופי, בטבלה שיתופית, בכתיבת בלוג, בבוחן אמריקאי ועוד. המרצה ישקול את אורך התרגול כדי להימנע מעומס מיותר לסטודנטים.
4. מומלץ שבסילבוס יירשמו הנושאים על פי תאריכים כולל ציון תאריכי מפגשים סינכרוניים וא-סינכרוניים.
5. המרצה יפרסם שני סוגי מחוונים (משקלי הציון) בסילבוס – אחד ללמידה ורחוק ואחד לקורס רגיל כאשר השיעורים יחזרו להתקיים במכללה.
6. צריך לוודא שהתכנים נגישים לקריאה אינטרנטית.
7. מרצים יכולים לפנות לספרייה בבקשה לסרוק חומרים לקורס שיעלו לאתר.
8. באתר המודל של הקורס יימצאו מקורות, מצגות ותכנון בהיקף של קורס רגיל.
שנת לימודים פורייה, מוצלחת ומהנה!