פרסומים אקדמיים של חברי סגל אפרתה
לשנת תשע״ט (לפי א״ב)
מעודכן לכ״ו בטבת תש״ף, (23.2.2020)
![download (11) ג׳ודי באומל שוורץ](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/download-11-p1jcslwgufpex0pfk4u6ycpi4kwfchqos8y9k6jxp8.jpeg)
פרופ׳ ג׳ודי באומל שוורץ
מרצה לתולדות עם ישראל
באומל-שוורץ, ג׳, קוראים לי פרידה סימה: עולם המהגרות בארה״ב בעיני נערה מבוקובינה, תל אביב: הוצאת רסלינג (2019).
![ESTI אסתי בן מנחם תאומים](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/ESTI-p1ja5dv2hncor50ulh1suvrfoc8skcpm0xqgc1qq1o.jpg)
ד״ר אסתי בן מנחם
ראש המסלול העל ייסודי
Ben-Menachem, E. T., & Livnat, Z. (2018). Desirable and undesirable disagreements: Jewish women studying the talmudic texts. Journal of Pragmatics, 138, pp. 30-44. (IF=1.32)
![Bar-Cochva__Gershon_optimized גרשון בר-כוכבא](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/Bar-Cochva__Gershon_optimized-oiavm3r8nlmf2hmw67sp0v0qmw7bm5g64o6581d10c.jpg)
ד״ר גרשון בר כוכבא
מרצה להיסטוריה
בר כוכבא, ג׳, ׳הרובע היהודי העתיק בחברון בתחילת המאה העשרים: מבנה, הווי ושרידים׳, קתדרה 169 (תשרי, תשע״ט), עמ׳ 45-75.
![ShowImage דוד ברודי](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/ShowImage-p1jakj1glk2zsz0y60pf126s7tlokstxfw42ojadss.jpeg)
ד״ר דוד ברודי
מרצה לגיל הרך
ברודי, דק, וכהן, ה׳, (עורכים), התמודדות עם נושא השואה בגן הילדים: קולות מהשטח, הוצאת אפרתה (2019).
ברודי, ד׳, והדר, ל׳, ״למידת מורי מורים בקהילות למידה מקצועיות: משמעות המודל התוך מוסדי״, דפים, גיליון 69, (תשע״ט 2018), עמ׳ 43-66.
Brody, D. L., & Gor Ziv, H., (2019). Hybridized agency among male early childhood workers as a
factor in their career decisions. Early Years, pp. 1-17. (IF=0.65)
![תמונה-מריגוטמן-דרמריגוטמן_optimized מרי גוטמן](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/תמונה-מריגוטמן-דרמריגוטמן_optimized-oiavm3r8nlmf2hmw67sp0v0qmw7bm5g64o6581d10c.jpg)
ד״ר מרי גוטמן
יו״ר ועדת מחקר
Gutman, M., (2019). International Mobility and Cultural Perceptions among Senior Teacher Educators in Israel: ‹I Have Learned to Suspend Judgment’. Journal of Education for Teaching, 45(4), pp. 461-475. (IF=1.37)
Gutman, M., (2019). Retrospective view of the early career: three landmarks in building resilience in academic administration among Israeli teacher training college principals. Journal of Educational Administration and History, pp. 1-13. (IF=0.6)
Gutman, M., (2018). Ethical dilemmas in senior teacher educators› administrative work. European Journal of Teacher Education, 41(5), pp. 591-603. (IF=1.23)
Gutman, M., (2018). The Influence of problem-based learning communities on research literacy and achievement goal motivation. International Journal of Education, 6(4), pp. 31-41.
![אהרןגלצר-bodekhiburim_optimized אהרן גלצר](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/אהרןגלצר-bodekhiburim_optimized-oiavm3r8nlmf2hmw67sp0v0qmw7bm5g64o6581d10c.jpg)
ד״ר אהרן גלצר
מרצה ללשון עברית
גלצר, א׳, ״וְלֹא תַחֲנִיפוּ אֶת הָאָרֶץ – על אשמת הארץ בהסתרת דם הנרצח״, מוזה 3 (תשע״ט), עמ׳ 6-19.
![me2019-SaraWeinstein_optimized שרה ויינשטיין](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/me2019-SaraWeinstein_optimized-oiavm3r8nlmf2hmw67sp0v0qmw7bm5g64o6581d10c.jpg)
ד״ר שרה ויינשטיין
מרצה לתנ״ך
Weinstein, S., & Weinstein, B., (2019), Conditional Marriage to Prevent Suffering: Rav Yehudah Amital’s Approach, Hakirah (26), pp. 239-257.
![images (7) תמר ורדיגר](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/images-7-p1jf8e1v3fvf6174z2twt797a08g6w89iq8p0gecm4.jpeg)
ד״ר תמר ורדיגר
מרצה לספרות
ורדיגר, ת׳, בראשית ציפייה: תהליך הקריאה וייסוד האידיאולוגיה המקראית, תל אביב: הוצאת רסלינג (2018).
![download (12) יוני וורמסר](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/download-12-p1jfhg7uyy9x2q1d2htgcey5epktdv74fkm6jgyqn0.jpeg)
ד״ר יוני וורמסר
מרצה ללשון
Wormser, Y., (2019). Conceptualization of the Morpheme and the Distinction between Verbs and Nouns in Traditional Hebrew Grammars,
Journal of Semitic Studies, 64(2), pp. 445-456 (IF=0.15).
![Asaf_resize3 (1) – אסף ידידיה אסף ידידיה](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/Asaf_resize3-1-אסף-ידידיה-oxkr4e799tpu5mrb31dhc2kle4s1xc29gpw11lgrbw.jpg)
ד״ר אסף ידידיה
ראש החוג להיסטוריה
ידידיה, א׳, קיצור דברי הימים, החיבור ההיסטוריוגרפי העברי הראשון על יהודי רוסיה במאה התשע-עשרה, ירושלים: מוסד ביאליק (2019).
Yedidya, A., (2019). Halakha and the Challenge of Israeli Sovereignty. Rowman & Littlefield.
Yedidya, A., (2018). The Roles and Representation of Jewish Women in Zeev Jawitz’ Writings. Women in Judaism: A Multidisciplinary E-Journal, 15(1).
![בת-אל בת-אל ינקובוץ כהן](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/בת-אל-p1jb54o4dua89b3ovfa26d1gwu2a9zm59uu6buqrfg.jpg)
ד״ר בת אל ינקובוץ-כהן
מרצה לחינוך מיוחד
Mashal, N., Yankovitz, B. E., & Lifshitz, H., (2019). Lexical decision performance using the divided visual field technique following training in adults with intellectual disabilities with and without Down syndrome. Laterality: Asymmetries of Body, Brain and Cognition, pp. 1-21. (IF=0.54)
![הרב-חנן-200 הרב-חנן-200](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/הרב-חנן-200-oiavm3r8nlmf2hmw67sp0v0qmw7bm5g64o6581d10c.png)
הרב ד״ר חנן יצחקי
ראש תכנית בזיכרון .M.Ed, רכז ההדרכה ורב המכללה
יצחקי, ח׳, ״באיזה נוסח של השו״ע השתמש בעל ה׳פתחי תשובה׳״, Jewish Studies Internet Jounal, 15 (JSIJ , בר אילן 2019.
![תמונתפנים-MiriKahana מירי כהנא](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/תמונתפנים-MiriKahana-oiavm3r8nlmf2hmw67sp0v0qmw7bm5g64o6581d10c.jpg)
ד"ר מירי כהנא
ראש החוג לתנ"ך
כהנא, מ׳, ״הפרשייה הנבואית כמכלול בתרגום יונתן לתרי עשר״. מחקרי גבעה ה (תשע״ט), עמ׳ 33-52.
![27858893_2075399742706027_4714376471289349624_n-תמרמאיר_optimized תמר מאיר](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/27858893_2075399742706027_4714376471289349624_n-תמרמאיר_optimized-oiavm3r8nlmf2hmw67sp0v0qmw7bm5g64o6581d10c.jpg)
ד״ר תמר מאיר
מרצה לספרות ואגדה
מאיר, ת׳, נערה מואבייה: על הלכה והתקבלות במדרש רות רבה, הוצאת רסלינג (2019).
![תמונה שלי – רחל עופר רחלי עופר](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/תמונה-שלי-רחל-עופר-oy5oxs5ne8r7866sstmzhjnvg61sfolzibf3eel93w.jpg)
ד״ר רחל עופר
ראש החוג לספרות
עופר, ר׳, משכמו ומעלה: שאול המלך בספרות העברית, הוצאת רסלינג (2019).
![maxresdefault (13) עטרה פישר](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/maxresdefault-13-p1jg8g4z9n8ejitlf5xoylorn4icgwdkt768rkxnx8.jpg)
ד״ר עטרה פישר
מרצה למוסיקה ולחינוך מיוחד
Fisher, A., (2019). The role of music on Holocaust survivor offspring and how it influenced their relationship with their parents. Psychology of Music, pp. 1-19. (IF=1.38)
![IMG_6849-pictureLisa-lisafredman ליסה פרדמן](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/IMG_6849-pictureLisa-lisafredman-oiavm3r8nlmf2hmw67sp0v0qmw7bm5g64o6581d10c.jpg)
ד״ר ליסה פרדמן
מרצה לתנ״ך
פרדמן, ל׳, פירוש רש״י למשלי, הוצאת האיגוד העולמי למדעי היהדות (2019)
![p1260143a_fixed_01 (1) אלי קון](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/p1260143a_fixed_01-1-p1jbk55bjku3p3am7ewji2nihe2c7y7t05yd9yhe1o.jpg)
ד״ר אלי קון
מרצה לתנ״ך
Kohn, E., (2019). Designing a curriculum framework for school prayer: A case study from UK, Jewish Primary Schools. Religious Education 114(2), pp. 155-167 (IF=0.15).
Stern, J., & Kohn, E., (2019). Icarus ignored: understanding mundane spirituality through young people’s prayer. International Journal of Children׳s Spirituality, 24(3), pp. 290-306. (IF=0.26)
![download (10) בן-ציון קליבנסקי](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/download-10-p1jbmq7cc6dhmhjg414lux65ajbodzh8cyjfscnexo.jpeg)
ד"ר בן-ציון קליבנסקי
מרצה להיסטוריה
Klibansky, B. T. (2019). Jewish resistance in provincial Lithuania in 1941. Holocaust Studies, 1-24. (IF=0.28)
![תמונהרוני-רוניקמפינסקי_optimized](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/תמונהרוני-רוניקמפינסקי_optimized-oiavm3r8nlmf2hmw67sp0v0qmw7bm5g64o6581d10c.png)
ד"ר רוני קמפינסקי
דיקן אקדמי
Kampinsky, A., (2018). The impact of political upheaval on a party’s ideational position: the Mafdal and the 1977 upheaval. Israel Affairs, 24(6), pp. 958-975. (IF=0.27)
Kampinsky, A., (2018). Keeping Faith: Religious Jewish Perspectives on Israeli Security. In Routledge Handbook on Israeli Security (pp. 89-100). Routledge.
![Sarahphoto.2019-SarahSchwartz_optimized שרה שורץ](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/Sarahphoto.2019-SarahSchwartz_optimized-oiavm3r8nlmf2hmw67sp0v0qmw7bm5g64o6581d10c.jpg)
ד״ר שרה שוורץ
מרצה לתנ״ך
Schwartz, S., (2019). Isaac’s dual test in the blessings narrative: A new reading of Gen 27: 18-29 Journal for the Study of the Old Testament, 43(4)
pp. 693-711. (IF=0.12)
![תמונתפרופילעדינה-עדינהשטרנברג_optimized עדינה שטרנברג](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/תמונתפרופילעדינה-עדינהשטרנברג_optimized-oiavm3r8nlmf2hmw67sp0v0qmw7bm5g64o6581d10c.jpg)
ד״ר עדינה שטרנברג
ראש החוג לתושב״ע
שטרנברג, ע״י, ״׳מפני שרשות אחרים עליה׳: חובת כיבוד הורים של אישה נשואה בימינו״. דרישה 4, (תשע״ט), עמ׳ 53-68.
שטרנברג, ע״י, ״תפקידם הספרותי של הנושאים הנלווים במשנה״, אורשת ח׳, (תשע״ט). עמ׳ 173-198.
![יוסישפנייר-תמונתדרכוןינואר2018-יוסישפנייר יוסי שפנייר](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/יוסישפנייר-תמונתדרכוןינואר2018-יוסישפנייר-oiavm3r8nlmf2hmw67sp0v0qmw7bm5g64o6581d10c.jpg)
ד״ר יוסי שפנייר
רכז תכנית רגב ומרצה להיסטוריה
שפנייר, י׳, ׳בית המרגוע במשואות יצחק בשנים תש״ו-תש״ז (1947-1946): היבטים תרבותיים וחברתיים. מחקרי ארץ יהודה, ג (תשע״ט), עמ׳ 227-238.
רוזנסון, י׳, ושפנייר, י׳, ׳ממערת הצדיק לסלע הגדוד מאגדות הקילומטר ה-21 בשער הגיא׳, י׳ גנוז (עורך), ידע עם, במה לפולקלור יהודי, כרך מד-מה, רמת גן, תשע״ט, עמ׳ 7-15.
![דריוסףשרביטמחלקהלתולדותישראלמכללתאפרתה-מורשרביט יוסף שרביט](https://efrata.emef.ac.il/wp-content/uploads/thumbs/דריוסףשרביטמחלקהלתולדותישראלמכללתאפרתה-מורשרביט-oiavm3r8nlmf2hmw67sp0v0qmw7bm5g64o6581d10c.jpg)
ד״ר יוסי שרביט
מרצה להיסטוריה
שרביט, י׳, ״השותפות ההיסטורית בין חכמהי אל׳יריה וארץ ישראל בעידן של תמורות (1830-1962)״, לבי במזרח, כרך א. מכללת אורות, תשע״ט, עמ׳ 295-322.
שרביט, י׳, עבריות ומעבר לה. דיוקן אינטלקטואלי של הרב יהודא ליאון אשכנזי מניטו, הוצאת אדרא (2019).
Charvit, Y., (2019). Les Juifs d’Algérie: Historiographie, Méthodologie, Tradition et Modernité (1750-1914), Editions Universitaires Européennes.
תכנון והכנה: ד״ר מרי גוטמן, יו״ר ועדת מחקר