מסלול הגן יכשיר אותך להיות גננת מקצועית וערכית, בעלת רגישות חברתית ואישית, המעמידה במרכז את טובת הילד הצעיר – על צרכיו, על יכולותיו ועל הפוטנציאל הייחודי שבו.
במסלול זה אנו מאמינים כי החינוך בגיל הרך הוא שלב מכונן ומשמעותי ביותר בחיי הילד. שנות החיים הראשונות הן תקופה סגולית, עשירה בהתנסויות ולמידה, ומהוות בסיס לעתידו. לפיכך, הצוות המקצועי במסלול משקיע בהכשרתך, בטיפוח זהותך המקצועית ובבניית כלים להיות גננת המחר – מנהיגה חינוכית, ערכית וחדשנית.
התנסות מעשית מדורגת
במהלך שנות הלימודים תשלבי ידע תיאורטי עם ניסיון מעשי:
שנה א׳ – צפייה בעבודת הגננת, היכרות עם מרחב הגן והתנסות בהובלת פעילויות מגוונות; ובסמסטר השני – התנסות במסגרות לגילאי לידה עד 3.
שנה ב׳ – הכנת פרויקט חקר ייחודי והפעלתו בגן.
שנה ג׳ – ניהול גן בפועל, תוך דגש על ארבעת עוגני הגן העתידי: ביטוי אישי, יוזמה ויצרנות, קהילתיות ולמידה במרחבי חיים. בשלב זה תשלבי קורסי "תפר" המחברים בין הלמידה במכללה לבין עשייה בתוך הגן.
לימודים עיוניים וחווייתיים
הלימודים מתפרשים על פני אשכולות תוכן מגוונים:
תנ״ך והוראתו | קהילה, תרבות ומורשת | שפה ולשון | הכלה והשתלבות | אומנויות ותנועה | מדע, מתמטיקה וטכנולוגיה | גישות ותיאוריות בחינוך | היבטים רגשיים, חברתיים וקוגניטיביים | ניהול ומנהיגות | הערכה ומחקר.
במכללה פועלים מרכזי "מה? עשייה!" – מרחבי למידה חווייתיים שבהם תוכלי להתנסות בעצמך בשילוב בין יצירתיות לידע, בתחומי האוריינות והשפה ובתחומי ה-STEM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה). אל המרכזים מגיעים גם ילדים מ"גני אפרתה", הפועלים ברוח הייחודית של המכללה: זרימת פעילות, עידוד יוזמה, ביטוי אישי וקהילתיות. כך נוצרת מערכת יחסים חיה ותוססת בין אקדמיה, גן וקהילה – לטובת הילדים, משפחותיהם והסטודנטיות.
מבנה הלימודים
בשנתיים הראשונות הלימודים מתקיימים שלושה ימים בשבוע, כולל יום עבודה מעשית בגן. אחת לחודש הלמידה מתבצעת גם בזום. בשנה השלישית – יומיים, כולל העבודה המעשית בגן. בשנה הרביעית – שנת הסטאז׳ – הלימודים מתקיימים חצי יום בשבוע.
אפשרות להרחבת ההסמכה
במהלך השנה השלישית נפתחת בפנייך האפשרות להרחיב את ההסמכה להוראה בכיתות א׳–ב׳, בנוסף להסמכה כגננת לגיל הרך.