פרסומים אקדמיים של חברי סגל אפרתה
לשנת תשפ״ב (לפי א״ב)
מעודכן לתאריך 11.11.2022
ד"ר מרי גוטמן
יו"ר ועדת מחקר
Gutman, M. & Yemini, M. (2022).
Israeli Global Mobile Families
Returning Home: Children’s SocialCultural Identities in Transition.
Children’s Geographies. 1-16
https://doi.org/10.1080/1473328
5.2022.2122694
Leybenson, M. Gutman, M. &
Yemini, M. (2022). Parental
Cultural Logics amongst RussianSpeaking Two-Step Migrants.
Journal of Family Studies, 1-18.
https://doi.org/10.1080/1322940
0.2022.2082315
ד"ר אסתר גולדבלט
מרצה לחינוך מיוחד וחינוך לגיל הרך
Goldblat, E., & Felsentein, R. (2022).
Ethical challenges of related services
therapists in educational settings.
Annals of Pediatrics & Child Health,
10 (4), 1278. Abstract
ד"ר אילת הראל גדסי
מרצה לחינוך מיוחד
Harel-Gadassi, A. (2022). For Whom is Distance Learning Suitable? The Relationship between Distance Learning, Executive Functions, and Academic Achievements. Universal Journal of Educational Research, 10(2),129-136. https://doi.org/10.13189/ujer.2022 .100202
אסף ידידיה
ראש החוג להיסטוריה
ידידיה, אסף. "שאול פנחס רבינוביץ'
(שפ"ר) ופנתיאון הגיבורים של חיבת ציון."
עיונים, 37, 2022,עמ' 229—254. מאמר מלא
ידידיה, אסף. "הלכה למעשה רב:
התרופפות דתית, היררכיה הלכתית
וסודות מן המטבח היהודי באמסטרדם,
במחצית השנייה של המאה השמונה־
עשרה." זמנים, 146, 2022, עמ' 94—105.
תקציר המאמר
ד"ר אריאל נאמן
מרצה לחינוך מיוחד
Ne’eman, A. & Shaul, S. (2022). The Association Between Emergent Literacy and Cognitive Abilities in Kindergarten Children. In Child & Youth Care Forum (pp. 1-22). Springer US. https://doi.org/10.1007/s10566- 022-09697-7
פרופ' שמואל סנדלר
נשיא המכללה
Sandler, Shmuel & Kampinski, Aharon. "The Rise and Fall of the National Religious Party." The Palgrave International Handbook of Israel, edited by P.R. Kumaraswamy, 2021 , Palgrave Macmillan. Sandler, Shmuel. "Israel: History," The Middle East and North Africa 2023, Europa Publications, Routledge, 2022, pp. 334–347.
ד"ר אולי ספוקויני
מרצה ללשון ורכזת תכנית רג"ב
ספוקויני, אולי וזהר לבנת. "מודליות
של ריכוך וסיוג בשיח טיעוני המזמין
דיאלוג." העברית שפה חיה, ערכו רינה
בן-שחר וניצה בן-ארי, כרך ט', הוצאת
הקיבוץ המאוחד והמכון לפואטיקה
וסמיוטיקה באוניברסיטת תל אביב,
2022, עמ' 279-259. מאמר מלא
ד"ר ליסה פרדמן
מרצה לתנ"ך
Ferdman, Lisa. “The Enticement to Christianity in Rashi's Commentary to Proverbs.” Megadim: Journal of Biblical Studies, 61, 2022. Full text
ד"ר ענת קלי
ראש החוג לחינוך מיוחד
Kali, A., & Romi, S. (2021). Social ReEvaluation Model: A Mechanism for Evaluating the Social Capital of atRisk Adolescents in an ultraOrthodox Collective Society. Child & Youth Services, 1-25. https://doi.org/10.1080/0145935 x.2021.1996226
ד"ר בן-ציון קליבנסקי
מרצה להיסטוריה
Klibansky, Ben-Tsiyon. The Golden Age of the Lithuanian Yeshivas. Indiana University Press, 2022. Book description
ד"ר שרון קפלן-ברקלי
מרצה לגיל הרך
Kaplan-Berkley, S. (2022). Digital Tools and Streaming Media Converge to Inspire Social Interactions of Generation Alpha. International Journal of Early Childhood, 54(2), 185-201.
https://doi.org/10.1007/s13158-021-00301-y
ד"ר חגי שטמלר
מרצה בחוג לתנ"ך ולחינוך
שטמלר, חגי. שמונה איגרות מהרב
צבי יהודה קוק על היסטוריוסופיה,
פילוסופיה, תיאולוגיה וציונות. כרמל,
תשפ"ב. תקציר הספר
ד"ר עדינה שטרנברג
ראשת החוג להוראת המקרא
שטרנברג, עדינה. "'ובדברך עשיתי' –
סיפורי אליהו ואלישע." מגדים, ס"א,
תשפ"ב, עמ' 9-26 .מאמר מלא
ד"ר חיים רביב
ראש החוג ללשון
רביב, חיים. "מַ לְ בּ וּשׁ עברי לתרבות הלבוש: מדור האופנה של חמדה בן יהודה בראי סגנון הכתיבה ותחיית הלשון." חלקת לשון, 55 ,תשפ"ב, עמ' 13-35. מאמר מלא
Raviv, H. (2021). Self-Efficacy before and after An Academic Writing Program and Its Relation to Students’ Language Skill–An Action Research Study. Journal of Education and Human Development, 10(3), 40- 48. https://doi.org/10.15640/jehd.v10n3a5
יערה שילה
רכזת תוכנית מנהלות מעון,
מרצה לגיל הרך
שילה, י’ (2022). תחושת סיכון ומוגנות
מנקודת מבטם של ילדים המתגוררים
באזור של מתיחות ביטחונית. מחקרי
יהודה ושומרון לא (1), עמ' 130-101.
מאמר מלא
ד"ר אסתי תאומים בן-מנחם
ראש המסלול העל יסודי
Teumim-Ben Menachem, E. & Elkad-Lehman, I. (2022). How r elevant is it? Public Elementary School Teachers Encounter Ancient Jewish Texts. L1-Educational Studies in Language and Literature, 22, 1-22. https://doi.org/10.21248/l1esll.2022.22. 1.375
תכנון והכנה: ד"ר מרי גוטמן, יו"ר ועדת מחקר
עריכה ביבליוגרפית: נעמה קידר-לוי, מידענית יעץ ושירותי מחקר במדעי החברה