קליניקת אבחון וטיפול
קליניקת אבחון וטיפול בקריאה כתיבה וחשבון – לילד לקוי הלמידה
בהנחיית: גב' זיוה בן משה, ד"ר אירית חן, ד"ר אסתי בקון-קאופמן, גב' דורית מור
במסגרת זו עוסקים בשיטות הוראה מותאמות לתלמיד המתקשה בקריאה, בהבנת המסר הכתוב ובחשבון.
השיטות מבוססות על גישת האבחון הדאגנוסטי דידקטי ועל גישה דינאמית הכוללת תצפיות על תהליכי הלמידה ודרכי ההוראה. הסדנה מיועדת לסטודנטיות מתמחות שנה ג'.
התלמידים המופנים אל הסדנה מאותרים ע"י מחנכות בית ספר יסודי, בכיתות רגילות במטרה לשפר את מיומנויות הקריאה והחשבון שלהם. התלמידים עוברים אבחון מקצועי ונבנית עבורם תוכנית אישית בהוראה מתקנת. לרשות הסטודנטיות העובדות עם התלמידים עומדות שיטות קריאה וחשבון שונות, משחקים, אמצעים דידקטיים חדשניים ואמצעים טכנולוגיים שונים. התלמיד חווה תהליך למידה פרטני חיובי העוקף את קשייו ומקנה לו אסטרטגיות למידה חלופיות.
הקשר החם והאישי הנוצר בין הסטודנטית לתלמיד והחוויה המתקנת בנושאים בהם נכשל יוצרים גישה חדשה ללמידה המחזירה לו את הביטחון ומאפשרת לו לחוות הצלחות לימודיות וחברתיות בכיתת האם שלו.