למה כדאי ללמוד תואר שני בחינוך?

אם אתם עוסקים בחינוך אתם ודאי חשים זאת על בשרכם – מקצוע ההוראה דורש השקעה רבה וכוחות נפש לא מעטים. בשעות בבית הספר וגם בבית. הכנת שיעורים, מבחנים, בדיקת עבודות, כתיבת תעודות, אסיפות הורים, בעיות משמעת, התמודדויות, סוגיות חינוכיות ועוד ועוד. בתוך כל העומס הזה חשוב שתדעו למצוא הזדמנויות להשקיע בעצמכם, בידע שלכם וביכולות המקצועיות שלכם. לימודי תואר שני בחינוך הם בהחלט הזדמנות כזו – לרענן את הכוחות, לפגוש עמיתים למקצוע, ללמוד שיטות הוראה עדכניות ולהתחדש.

נוסף ליתרון המרכזי של התמקצעות בעולמות התוכן, קיימים כמובן גם נושאי השכר והפיתוח האישי. מורים בעלי תואר שני מדורגים גבוה יותר ומרוויחים יותר. הם גם פותחים לעצמם עוד אפשרויות לתפקידים מגוונים ובכירים יותר בבית הספר.

 

מַעֲשֶׂה בְּשִׁמְעוֹן בֶּן שָׁטַח שֶׁלָּקַח חֲמוֹר אֶחָד מִיִּשְׁמְעֵאלִי. הָלְכוּ תַּלְמִידָיו וּמָצְאוּ אֶבֶן טוֹבָה תְּלוּיָה לוֹ בְּצַוָּארֹו. אָמְרוּ לוֹ: רַבִּי, "בִּרְכַּת ה' הִיא תַעֲשִׁיר" (משלי י, כב). אָמַר לָהֶם שִׁמְעוֹן בֶּן שָׁטַח: חֲמוֹר לָקַחְתִּי, אֶבֶן טוֹבָה לֹא לָקַחְתִּי. הָלַךְ וְהֶחֱזִירָהּ לַיִּשְׁמְעֵאלִי, וְקָרָא עָלָיו אוֹתוֹ יִשְׁמְעֵאלִי: בָּרוּך ה' אֱלֹהֵי שִׁמְעוֹן בֶּן שָׁטַח! (מדרש דברים רבה, פרשה ג', ג') מה קראתם באגדה שלפניכם? לכאורה סיפור פשוט על השבת אבידה. אבל מה הביא את תלמידי רבי שמעון לחשוב שהאבן שייכת לו? יכול להיות שישנם רבדים עמוקים יותר באגדה? אנחנו אוהבים סיפורים. המשל, הדימויים והאגדות הם דרך מסורתית ידועה להעביר רעיונות, מסרים וערכים. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על אגדות שהועברו אלינו במסורת מחכמים, שם אנחנו מוצאים רעיונות גדולים ורבדים עמוקים יותר ממה שנדמה לנו בקריאה ראשונה, ולפעמים אף בשנייה ושלישית.

 

מהו תואר שני באגדה והוראתה ובמה הוא יכול לתרום לי כמחנך?

אז עכשיו אתם ודאי אומרים לעצמכם – אוקי, הבנו איך תואר שני בחינוך יכול לתרום לנו, אבל אגדות חז"ל? מהן אגדות חז"ל ובמה הן יכולות לתרום לנו כמורים?

תואר שני באגדה והוראתה הוא תואר המשלב שני תחומי תוכן מרכזיים: אגדה וחינוך. אגדות חז"ל כוללות מדרשים על סיפורי המקרא, סיפורים מתקופת החכמים, משלים ופתגמים שמכילים בתוכם מגוון רחב מאד של רעיונות דידקטיים, רעיוניים ומוסריים. זהו עולם רחב ועשיר. לא יהיה מוגזם לומר שהוא טומן בחובו אוצרות של ממש. שם נוכל למצוא את הרעיונות המנחים, את הערכים הבסיסיים והחשובים של היהדות. דמיינו לעצמכם כמה היה נפלא לו יכלתם להכיר מקרוב את האוצרות הללו ולעשות בהם שימוש לטובת התלמידים אותם אתם מחנכים.

כמעט אין תחום הוראה מבין תחומי ההוראה ההומאניים (תנ"ך, משנה, תלמוד, ספרות, הסטוריה, לשון וכו') שלא ימצא תרומה אדירה בהתמחות והתעמקות באגדות חז"ל. אבל הבשורה הנוספת היא כמובן בשורת החינוך והמחנך. הרעיונות והתכנים העשירים, המקורות הספרותיים המרתקים מתאימים לכל גיל ויכולים להוות כלים נפלאים בעולמם של כל העוסקים בחינוך.

מהן דרישות הקבלה לתואר שני באגדה והוראתה?

המעוניינים להתקבל לתכנית התואר השני באגדה והוראתה צריכים להיות בעלי ממוצע תואר ראשון של 80 לפחות, בעלי תעודת הוראה וותק של 3 שנים בהוראה.

 

לפרטים נוספים על תכנית תואר שני באגדה והוראתה לחצו כאן.

השארת תגובה