fbpx

מכללת אמונה אפרתה | מכללה אקדמית לאמנויות וחינוך

  • סטודנטים
  • סגל
  • צור קשר
לוגו אפרתה - ללמוד בבית טוב בירושלים
  • אודות
    • אודות אפרתה
    • חזון המכללה
    • דבר נשיא המכללה
    • האמנה האתית של אפרתה
    • לוח השנה האקדמית
    • בעלי תפקידים במכללה
    • חדשות ואירועים
    • המרכז לאגדת חז"ל והוראתה
    • אפרתה בתקשורת
    • איגרת אפרתה
  • תכניות לימודים
    • תואר ראשון ותעודת הוראה
      • מסלולי לימוד
        • מסלולי הלימוד
        • גיל הרך
        • יסודי
        • חינוך מיוחד
        • על יסודי
      • חוגי לימוד
      • לימודי החינוך
      • חטיבת אמנות
      • עבודה מעשית
      • לימודי יסוד
        • מחשבים בחינוך
        • לשון יסוד
        • אנגלית
    • לימודי תואר שני
      • האגדה והוראתה בראייה רב תחומית
      • זיכרון ומורשת
    • הסבת אקדמאים להוראה
      • מידע כללי תכניות הסבה
      • הסבת אקדמאים
      • הרחבת הסמכה
      • מסלול חינוך מיוחד אקדמאים
      • מסלול גיל הרך אקדמאים
      • מסלול על – יסודי אקדמאים
      • על-יסודי אזרחות
    • לימודי השלמה ל-B.Ed
    • לימודי תעודה
      • לימודי תעודה באפרתה
    • תוכניות מיוחדות
      • מדרשת ׳בדרך אפרתה׳
      • רחלא
      • רג"ב – תוכנית מצוינות
      • בשביל ההוראה
      • מלמדים אזרחות
      • מנהלות מעון
    • כניסה להוראה
      • יחידת הכניסה להוראה
      • התמחות
        • על ההתמחות
        • משרות בהוראה
        • מורה חונך
      • קורסים למורות וגננות מתחילות
    • פיתוח מקצועי
  • ספריה
    • יעץ והדרכה
      • יעץ והדרכה
      • סרטוני הדרכה ומדריכים
    • מקורות מידע
      • לחיפוש בקולא
      • מאגרים ומשאבי מידע לפי תחומי ידע
      • סביבות למידה מתוקשבות
      • לקטלוג הקלאסי
      • קטלוגים ארציים
      • למידה בהנאה – משאבי הוראה על פי נושאים
    • מועדים מיוחדים תשפ״ג
    • אודות הספריה
      • אודות הספריה
      • תקנון הספרייה
        • מדיניות השאלה
        • הארכות והזמנות ספרים
        • איחורים בהשאלות
        • השאלה בין ספרייתית
      • כללי התנהגות
      • ציוד אלקטרוני
        • השאלת מחשבים ניידים ומילוניות
        • צילומים, סריקות והדפסות
      • צוות הספרייה
    • כתיבה אקדמית
      • הרישום הביבליוגרפי במדעי החברה (APA)
    • תמיכה בהוראה ובמחקר אקדמי
      • תמיכה בהוראה
      • תמיכה במחקר אקדמי
  • פרסומי המכללה
    • כתבי עת
      • דעת לשון
      • דרך אגדה
      • דרך אפרתה
      • היסטוריה-הגות-ריאליה
    • ספרים בהוצאת המכללה
    • פרסומי סגל המכללה
    • פרסומים בשיתוף המכללה
    • כללים לכתיבת מאמרים בכתבי עת
  • רישום וקבלה
    • למה ללמוד באפרתה?
    • מבצע מלגות נרחב
    • מרכז ייעוץ ורישום
    • שכר הלימוד
    • תנאי קבלה
    • מחשבון לחישוב ממוצעים
    • תוכניות מיוחדות
  • לבית הספר לאמנויות
תפריט
  • אודות
    • אודות אפרתה
    • חזון המכללה
    • דבר נשיא המכללה
    • האמנה האתית של אפרתה
    • לוח השנה האקדמית
    • בעלי תפקידים במכללה
    • חדשות ואירועים
    • המרכז לאגדת חז"ל והוראתה
    • אפרתה בתקשורת
    • איגרת אפרתה
  • תכניות לימודים
    • תואר ראשון ותעודת הוראה
      • מסלולי לימוד
        • מסלולי הלימוד
        • גיל הרך
        • יסודי
        • חינוך מיוחד
        • על יסודי
      • חוגי לימוד
      • לימודי החינוך
      • חטיבת אמנות
      • עבודה מעשית
      • לימודי יסוד
        • מחשבים בחינוך
        • לשון יסוד
        • אנגלית
    • לימודי תואר שני
      • האגדה והוראתה בראייה רב תחומית
      • זיכרון ומורשת
    • הסבת אקדמאים להוראה
      • מידע כללי תכניות הסבה
      • הסבת אקדמאים
      • הרחבת הסמכה
      • מסלול חינוך מיוחד אקדמאים
      • מסלול גיל הרך אקדמאים
      • מסלול על – יסודי אקדמאים
      • על-יסודי אזרחות
    • לימודי השלמה ל-B.Ed
    • לימודי תעודה
      • לימודי תעודה באפרתה
    • תוכניות מיוחדות
      • מדרשת ׳בדרך אפרתה׳
      • רחלא
      • רג"ב – תוכנית מצוינות
      • בשביל ההוראה
      • מלמדים אזרחות
      • מנהלות מעון
    • כניסה להוראה
      • יחידת הכניסה להוראה
      • התמחות
        • על ההתמחות
        • משרות בהוראה
        • מורה חונך
      • קורסים למורות וגננות מתחילות
    • פיתוח מקצועי
  • ספריה
    • יעץ והדרכה
      • יעץ והדרכה
      • סרטוני הדרכה ומדריכים
    • מקורות מידע
      • לחיפוש בקולא
      • מאגרים ומשאבי מידע לפי תחומי ידע
      • סביבות למידה מתוקשבות
      • לקטלוג הקלאסי
      • קטלוגים ארציים
      • למידה בהנאה – משאבי הוראה על פי נושאים
    • מועדים מיוחדים תשפ״ג
    • אודות הספריה
      • אודות הספריה
      • תקנון הספרייה
        • מדיניות השאלה
        • הארכות והזמנות ספרים
        • איחורים בהשאלות
        • השאלה בין ספרייתית
      • כללי התנהגות
      • ציוד אלקטרוני
        • השאלת מחשבים ניידים ומילוניות
        • צילומים, סריקות והדפסות
      • צוות הספרייה
    • כתיבה אקדמית
      • הרישום הביבליוגרפי במדעי החברה (APA)
    • תמיכה בהוראה ובמחקר אקדמי
      • תמיכה בהוראה
      • תמיכה במחקר אקדמי
  • פרסומי המכללה
    • כתבי עת
      • דעת לשון
      • דרך אגדה
      • דרך אפרתה
      • היסטוריה-הגות-ריאליה
    • ספרים בהוצאת המכללה
    • פרסומי סגל המכללה
    • פרסומים בשיתוף המכללה
    • כללים לכתיבת מאמרים בכתבי עת
  • רישום וקבלה
    • למה ללמוד באפרתה?
    • מבצע מלגות נרחב
    • מרכז ייעוץ ורישום
    • שכר הלימוד
    • תנאי קבלה
    • מחשבון לחישוב ממוצעים
    • תוכניות מיוחדות
  • לבית הספר לאמנויות
פרסומי סגל אפרתה
ראשי » פרסומי אפרתה » פרסומי סגל אפרתה

פרסומי סגל אפרתה

לפרסומי סגל אפרתה בעברית
לפרסומי סגל אפרתה באנגלית

לפרסומי סגל אפרתה תשע״ט – לחצו כאן >>

לפרסומי סגל אפרתה תש״ף – לחצו כאן >>

לפרסומי סגל אפרתה תשפ״א – לחצו כאן >>

לפרסומי סגל אפרתה תשפ״ב – לחצו כאן >>

מרצים מספרים על מחקריהם:

פרסומים במדעי הרוח

ד"ר מיכל בן יעקב פרסמה מאמר על המצב הקשה של היהודים בכלל, ושל הנשים בפרט, בערים המסורתיות של ארץ-ישראל בימי מלחמת העולם הראשונה, ודנה באסטרטגיות הקיום של הנשים שנותרו לבדן – אלמנות, רווקות ונשים שבעליהן גורשו מהארץ או גויסו לצבא. המחקר מתבסס על חומר ארכיוני ועבודת שדה ונבחן בגישה מגדרית.
קישור למאמר – מיכל בן יעקב >

ד"ר הרב חנן יצחקי פרסם מאמר שדן בוויכוח על יום התענית העולמי, נושא אליו הגיע ממש במקרה. לדבריו: "הייתי עם הילדים במוזיאון היכל שלמה בירושלים, ושם ראיתי את חדר העבודה והספרייה של הרב הרצוג. שאלתי את האוצרת האם מישהו בדק וחקר אילו ספרים יש שם, ואולי ישנם ספרים נדירים וכיו"ב. היא פתחה בפני את השער לבדוק את כל הספרים ולחפש. בארונות הספרייה מצאתי חמישה מכתבים שהרב קיבל מרבנים ממקומות שונים ברחבי העולם לגבי "יום צום עולמי", שרצה לקבוע בגלל הצרות שהיו ליהודי אוסטריה וגרמניה (מדובר בשנת 1938). במכתבים (שבמאמר מתפרסמים לראשונה) התגלה ויכוח בין הרבנים לגבי תאריך יום הצום, ומכאן התפתח המאמר: כתבות בעיתונים, השערות לגבי סיבת הוויכוח, מאבקי כוח ושליטה ועוד… כדאי לקרוא!"
קישור למאמר – חנן יצחקי >

פרסומים במדעי החברה

ד"ר דוד ברודי (יחד עם עמיתתו ד"ר לינור הדר ממכללת בית ברל) פרסמו מאמר הדן בנקודות הקריטיות בהתפתחות מקצועית ובתהליכי השינוי של מורי מורים. המאמר מתאר מחקר פעולה שנערך במכללת אפרתה במסגרת תכנית של קהילת לומדים במשך שבע שנים. התכנית עסקה בנושא 'החדרת חשיבה מסדר גבוהה בקורסים האקדמיים'. בשנים אלו השתתפו כ- 45 מרצים. לדברי המחבר: "יזמתי את קהילת הלומדים יחד עם ד"ר לינור הדר, היא כמומחית בפיתוח החשיבה ואני כנציג המכללה. במשך השנים פרסמנו שבעה מאמרים, וכתבנו ספר על הפרויקט'.
קישור למאמר – דוד ברודי >

ד"ר מרי גוטמן פרסמה מאמר על בסיס עבודת הדוקטורט שלה שבחן תהליכים מטא קוגניטיביים אותם עוברים פרחי הוראה במסגרת סדנה לאימוני הוראה עם שילוב חכם של מערכות טכנולוגיות. המאמר מתאר ניסוי אחד (מתוך שלושה שנעשו במסגרת המחקר) במסגרתו פרחי הוראה בחנו וניתחו תרחישים פדגוגיים מפרספקטיבות שונות (מורה ותלמיד) במטרה להבין קשיים וצרכים של כל צד ולגשר ביניהם. כל זה תוך יישום יכולות של מערכת ניהול למידה (LMS) ומודל השבחה שהותאם לצרכי האוכלוסייה.
קישור למאמר – מרי גוטמן >

ד"ר אלי קון פרסם מאמר החוקר את "קול התלמיד" בפיתוח תכניות לימודים. המחקר נעשה בבית ספר יהודי בסידני שבאוסטרליה, שם שימש כראש צוות של קבוצת כותבי תכניות לימודים הדוגלת בשיתוף תלמידים בפיתוח תכנית לימודים. נציגים מאוכלוסיית התלמידים לוקחים חלק פעיל בפרויקט המחקר המבוסס על כלים איכותניים. המחקר כלל ראיונות עם מורים ותלמידים ומצביע על מרכזיותו של התלמיד בכתיבת תכנית הלימודים.
קישור למאמר – אלי קון >

ד"ר שרה ויינשטיין (יחד עם ד"ר דבורה פרייס) פרסמו מאמר המתעד מחקר פעולה שנערך בשיעור תנ"ך במכללת אפרתה. המחקר נעשה כיישום של הלמידה בסדנאות לפיתוח החשיבה שהועברו על ידי ד"ר לינור הדר וד"ר דוד ברודי. המחקר התפתח כתגובה לכך שסטודנטיות טענו שאין להן את היכולת להשוות טקסטים בעצמן והעדיפו שהמרצה תעשה את "העבודה" עבורן. כדי להתגבר על בעיה זאת, בנינו "פיגום" לעודד למידה. רוצים לדעת מה היו הפיגומים? קראו את המאמר.
קישור למאמר – שרה ויינשטיין >

הרב ד"ר חגי שטמלר כתב מאמר בנושא מקורות מחשבותיו של הראי"ה קוק וסיפר עליו את הדברים הבאים "במהלך נבירה בארכיון של הרב ד"ר אהרן קמינקא, מצאתי איגרת (שפורסמה) מאת הראי"ה קוק, שבה הוא טוען שאת מחשבותיו הוא אינו שואב מן הפילוסופיה הכללית אלא אך ורק מן התורה, "מאהלי שם" כלשונו. בצידה השני של האיגרת – מצאתי טיוטת תשובה שכתב קמינקא, והדבר הוביל בסופו של דבר לכתיבת המאמר".
קישור למאמר – הרב ד"ר חגי שטמלר >

ד"ר תהילה הרץ כתבה מאמר הסוקר את ההיסטוריה של בית היתומים ציון-בלומנטל, והיא מספרת: "עיון במסמכים, תוך כדי ההיכרות עם המוסד הקיים, היו לי מרגשים כעוסקת בחינוך. לראשונה הסיפור החינוכי-היסטורי קרם מולי עור וגידים, כפשוטו; הדמויות המנהלות את המוסד כיום, כמו לאורך כל שנותיו, נמנו על אותה המשפחה – והסגנון שבו עשו זאת ניכר מאז עד היום. למדתי רבות באופן אישי מההתנהלות המיוחדת ויוצאת-הדופן, ספוגת מסירות, מחויבות, רגש ואהבה, ומהשפעתה הדרסטית על הילדים שגדלו במקום"
קישור למאמר – תהילה הרץ >

  • כתבי עת
    • דעת לשון
    • דרך אגדה
    • דרך אפרתה
    • היסטוריה-הגות-ריאליה
  • ספרים בהוצאת המכללה
  • פרסומי סגל אפרתה
  • פרסומים בשיתוף המכללה
  • כללים לכתיבת מאמרים בכתבי עת
לייעוץ והרשמה

תוכניות לימוד

  • תואר ראשון ותעודת הוראה
  • לימודי תואר שני
  • הסבת אקדמאים להוראה
  • לימודי המשך
  • כניסה להוראה
  • פיתוח מקצועי
  • לימודי תעודה
  • תוכניות

סרגל ניווט מהיר

  • דף הבית
  • אודות
  • תוכניות לימודים
  • ספריה
  • פרסומי המכללה
  • רישום וקבלה
  • צור קשר
Facebook-f Instagram Youtube

צרו איתנו קשר > כתובת: רח' בן יפונה 17, בקעה, ירושלים | טלפון: תואר ראשון 1-800-800-204 תואר שני 1-800-800-206

כל הזכויות שמורות | נבנה ע"י קידום פלוס

גלילה לראש העמוד

בואו נדבר...

מלא/י את הפרטים ויועץ לימודים יצור איתך קשר בהקדם:

אנו משתמשים ב- Cookies כדי לשפר את חווית הגלישה שלך. כדי לקיים את ההנחיות של e-Privacy, עלינו לבקש את הסכמתך להגדיר את ה- Cookies. קרא עוד

הבנתי !
שמש של קורונה

לומדים בצל הקורונה

לקריאה - לחץ כאן >
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס